Noile tarife RCA, plafonate de Guvern, au intrat in vigoare vineri. Cat platesc soferii pentru asigurarea obligatorie a masinilor
Accident, RCA
Noile tarife RCA, adoptate la inceputul lunii noiembrie in Guvern, intra in vigoare de vineri pentru o perioada de sase luni, acestea urmand sa fie aplicate de societatile de asigurare care practica asigurarea obligatorie civila auto pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si de tramvaie.
“Societatile de asigurare care practica RCA vor aplica in aceasta perioada de 6 luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a prezentei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime prevazute", se arata in Hotararea de Guvern adoptata in data de 2 noiembrie.
Potrivit actului normativ, depasirea nivelului maxim al tarifelor de prima de catre societatile de asigurare care practica asigurarea RCA constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 50.000 lei, iar "pe langa sanctiunile contraventionale, in functie de gravitatea faptei, Consiliul ASF poate aplica si sanctiuni contraventionale complementare", scrie Agerpres.
Astfel, in cazul persoanelor fizice, o prima maxima RCA de 3.087 lei ar urma sa fie platita de un sofer care are mai putin de 25 de ani si conduce o masina de peste 2.500 cmc, iar cea mai redusa prima RCA, de 541 lei, va fi achitata de un sofer cu varsta de peste 60 de ani de ani pentru un autovehicul cu o capacitate de 1.201 - 1.400 cmc. In cazul autovehiculelor destinate transportului de marfa, o persoana fizica va plati intre 749 lei, pentru o masa maxima mai mica de 2,3 tone, si 2.979 lei pentru un autovehicul de peste 16 tone.
In cazul persoanelor juridice, pentru autovehicule cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone si maximum 9 locuri prima RCA variaza intre 885 lei si 1.285 lei, iar pentru autovehiculele destinate transportului de marfa intre 943 lei si 7.534 lei pentru masinile de peste 16 tone.
Pentru autovehiculele de transport persoane cu peste 9 locuri prima RCA este cuprinsa intre 982 lei pentru mai putin de 17 locuri si 6.600 lei pentru mai mult de 40 de locuri.
Potrivit actului normativ, tarifele de prima maxime au fost stabilite pentru urmatoarele categorii de vehicule: autoturisme, autoturisme de teren si autovehicule mixte cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone si maximum noua locuri; autovehicule pentru transport persoane cu mai mult de noua locuri, cum ar fi microbuze, autobuze, autocare, inclusiv autospecializate etc.; autoturisme cu motoare electrice; motociclete, mopede, motocicluri si ATV-uri cu sau fara atas; tractoare rutiere; autovehicule destinate transportului de marfuri; remorci si semiremorci; alte vehicule, precum vehicule cu regim special, utilaje.
De asemenea, tarifele de prima maxime se stabilesc pentru clasa de bonus/malus B0. In functie de istoricul de dauna al asiguratului, societatile de asigurare vor aplica clasa de Bonus/Malus in care se incadreaza acesta, conform prevederilor legale.
In data de 19 septembrie, Guvernul a stabilit, prin Ordonanta de Urgenta, ca tariful RCA va fi plafonat pe o perioada de sase luni, dupa ce Consiliul Concurentei a anuntat ca avizeaza proiectul de Hotarare de Guvern care prevede plafonarea tarifelor RCA pentru o perioada de sase luni, pentru a ajuta piata sa se stabilizeze.
Pe de alta parte, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) a anuntat ca plafonarea tarifelor RCA incalca principiul pietei libere, concurentiale, prevazut de Constitutia Romaniei, dar si o serie de reglementari europene, sesizand Comisia Europeana cu privire la aceste aspecte. Executivul european a anuntat, joi, ca a admis sesizarea UNSAR cu privire la plafonarea tarifelor RCA, iar Guvernul are la dispozitie 10 saptamani ca sa raspunda.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS