Asiguratorii, obligati sa raspunda in 30 de zile de la primirea reclamatiilor
Asiguratorii si brokerii vor fi obligati sa raspunda la reclamatiile primite in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii, indiferent daca solutia va fi sau nu favorabila, potrivit unui proiect de norma al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
De asemenea, companiile de asigurare vor elabora, in termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a proiectului de norma, proceduri scrise de primire si solutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, pe care le vor transmite la CSA, potrivit Mediafax.
Potrivit proiectului de act normativ, denumit Norme prudentiale referitoare la rezolvarea reclamatiilor privind activitatea asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari, asiguratorii si brokerii vor infiinta un registru in care vor inregistra toate sesizarile si reclamatiile primite.
In termen de 30 de la intrarea in vigoare a proiectului de norma, societatile de asigurare si brokerii vor elabora un sistem online de primire a reclamatiilor si sesizarilor de la petenti si vor desemna un colectiv de analiza si solutionare a acestora, format din personal de specialitate calificat si cu experienta in domeniul asigurarilor.
Pe acelasi subiect: