Aplicaţia operează în prezent în 16 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, iar, în UE, a fost deja lansată în Estonia, Letonia, Lituania şi Finlanda.

Potrivit unui comunicat al companiei, călătoriile comandate prin intermediul aplicaţiei pornesc de la preţul de 5 lei cu discount, care include rezervarea maşinii, o distanţă de 3 kilometri şi o durată a cursei de 7 minute.

De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către centru costă circa 10 lei, iar una din Piaţa Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. De la Piaţa Universităţii la aeroportul Otopeni, cursa va costa 35 de lei.

Dacă utilizatorul introduce punctul de destinaţie atunci când comandă o maşină, aplicaţia va calcula preţul exact pe care acesta îl va avea de plătit pentru cursa respectivă. Acest preţ nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă maşina este blocată în trafic sau dacă şoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.

În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicaţie.

Yango nu are propriile maşini sau şoferi, ci lucrează cu parteneri locali, respectiv companii de transport. Odată cu lansarea aplicaţiei, un centru dedicat pentru şoferi a fost deschis de un partener Yango în Bucureşti, unde şoferii se pot familiariza cu aplicaţia, participă la sesiuni de training şi teste, pot găsi răspunsuri la întrebările privind noul serviciu sau se pot odihni.

Aplicaţia permite utilizatorilor să evalueze fiecare cursă şi să trimită sugestii sau reclamaţii serviciului de transport disponibil non-stop. Şoferii cu cele mai bune evaluări primesc cele mai multe comenzi.

Potrivit comunicatului, Yandex este o companie de tehnologie care dezvoltă produse şi servicii folosind machine learning.

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, ordonanţa de urgenţă care reglementează transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto.