Lucrarile la canalul Siret-Baragan au inceput in 1986. Lung de 198 de kilometri, ar fi trebuit sa traverseze Vrancea, Braila, Buzau si Ialomita si sa faca legatura intre barajul Calimanesti si lacul Dridu. Insa dupa Revolutie, constructia s-a impotmolit.

"Sumele alocate acestei investii au scazut dramatic spre anii `94 - `95 si de atunci sunt alocati bani doar pentru intretinere a lucrarilor executate",
spune Dumitru Fodoreanu, director al unei firme de constructii.

Doar 6 kilometri au fost finalizati pana acum. Pentru ca n-are bani, statul vrea sa convinga un investitor sa preia constructia, in parteneriat public - privat.

Odata ce lucrarile la canalul siret-baragan vor fi terminate peste 700.000 de hectare de teren vor putea fi irigate, iar asta va insemna pentru Romania o productie mai mare de legume, cereale si fructe. In zona se vor putea obtine peste 300.000 de tone de grau, 500.000 de tone de porumb si  peste 100.000 de tone de fructe si struguri.

Canalul ar impiedica si inundatiile din Moldova, dar poate fi utilizat si in scop de agrement. Are adancime de 8 metri si o latime de 20 de metri, ceea ce arata ca este complet navigabil, spun constructorii. Dupa ce va fi finalizata lucrarea, veti putea merge cu vaporasul de Calimanesti-Vrancea pana aproape de Bucuresti.

Dar pentru finalizare ar fi nevoie de doua miliarde de euro, bani pe care investitorul si-i va recupera mai greu, spun constructorii.

"Cei care ar face aceste productii, aceia ar obtine profitul, nu cel care construieste canalul. Si el in masura in care ar exista posibilitatea de vanzare",
explica Fodoreanu, specialist in constructii.

Pana cand canalul va fi finalizat, agricultura din zona ramane la mila cerului.