De multe ori facem drumuri singuri in masina, sau cu masina plina pe jumatate. De ce sa nu mai luam pe cineva cu noi si sa impartim costurile, sa salvam planeta si, de ce nu, sa socializezi cunoscand oameni noi. Crizele economice readuc periodic in constiinta publica nevoia de a administra mai judicios resursele.

In ultimii 10 ani, in mare parte stimulat si de criza economica mondiala, dar si de explozia smartphone-urilor www.carpooling.com a devenit cea mai mare retea de partajare de masina din Europa. Site-ul www.4 inmasina.ro promoveaza aceasta "miscare" si in Romania: Bucurestiul se afla pe locul 23 din 25 in topul oraselor europene in functie de numarul de persoane care au imbratisat acest fenomen.

Potrivi cifrelor furnizate de carpooling.com, impartirea unui automobil intre mai multi pasageri are beneficii incontestabile pentru buzunarele calatorilor dar si pentru sistemul ecologic.

Infiintat de 3 studenti nemti (Michael Reinicke, Stefan Weber, Matthias Siedler) in 2001, ca o forma de a-i ajuta pe cei cu bugete reduse sa faca naveta, site-ul a ajuns sa aiba in 10 ani cei mai multi utilizatori din Europa: anul trecut a transportat in fiecare luna peste un milion de persoane in peste 40 de tari europene.

Cu peste 2 milioane de utilizatori lunari, carpooling.com este lider mondial la partajarera de masina. "La inceput, oamenii vor sa faca economii, dar pana la urma se intorc pentru experienta" a declarat unul dintre fondatorii site-ului.  In 10 ani, platforma carpooling.com a reusit sa-i ajute pe membrii sai sa economiseasca 750 de milioane de euro, sa reduca traficul cu 90.000 de km si sa faca posibila o calatorie de 200 km cu 20 de euro.

Platforma a inceput sa genereze venituri odata cu cresterea popularitatii sale, a extinderii in 9 tari si a parteneriatelor cheie. In iulie 2012, Daimler AG a investit 10 milioane de $ in carpooling.com, ajutand acum cateva luni la lansarea platfomei si in Statele Unite, unde partajarea de masina in varianta "carpooling 2.0" pare sa-si demonstreze din nou avantajele si utilitatea.

A mai facut-o in trecut. In timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial propaganda de razboi americana ii indemna pe oameni sa reduca consumul de benzina folosind car-sharing-ul. "Cand conduci singur, conduci cu Hitler! Alatura-te azi unui club de car-sharing!" era mesajul unui celebru poster creat in 1943 de artistul Weimer Pursell.

A fost prima modalitatea de promovare a acestui serviciu care avea sa cunoasca cresteri in anii '70, odata cu criza petrolului din 1973 si cu criza energetica din 1979. Potrivit unor cifre furnizate de Bureau of Transportation Statistics (BTS) 80% dintre americanii care fac naveta cu masina personala, conduc singuri. Fata de anii '70-'80 cand partajarea de masina era la 20% acum doar 10% dintre americani mai "apeleaza" la ea.

Intra aici in aplicatia 4inmasina.ro!

Pleaca in concediu cu 4inmasina : solutia pentru un transport accesibil in vremuri de criza