Rolls-Royce participa la crearea super-masinii cu motor de avion de vanatoare, care va depasi 1.600 km/h. FOTO
Producatorul auto Rolls-Royce si-a luat angajamentul sa sponsorizeze proiectul Bloodhound, prin care o echipa de britanici si-au propus sa dezvolte o masina care sa atinga peste 1.600 kilometri la ora, transmite BBC.
Producatorul va oferi atat suport financiar, cat si tehnic, dar cel mai important aspect al implicarii il reprezinta supravegherea crearii motorului EJ200, care se va afla sub capota super-masinii.
Intentia proiectantilor este sa bata actualul record de 1.228 kilometri la ora si sa ajunga chiar la viteza de 1.600 km/h, pana in 2015. Odata finalizata, masina va fi testata pe un platou al unui rau secat din Africa de Sud. Proiectul este sprijinit si de Ministerul Apararii din Marea Britanie.
Bloodhound include o parte din personalul cheie al echipei care a stabilit actualul record din 1997, printre care soferul Andy Green si directorul de proiect Richard Noble. Acesta este si unul din motivele pentru care cei de la Rolls au trecut peste propriile principii si au acceptat sa fie implicati intr-un proiect care are ca scop atingerea unui nou record de viteza.
“In general, avem politici destul de stricte in legatura cu folosirea motoarelor noastre in proiecte pentru care nu au fost concepute. Motivul pentru care am mai slabit regulile in acest caz este ca Bloodhound este o organizatie profesionala. Sunt impresionat de desing-ul si procesele de siguranta pe care Richard Noble le aplica; in plus, are si un record la activ”, a declarat Colin Smith, director pe partea de inginerie si tehnologie de la RollsRoyce.
Usoara si fasneata, asa se anunta noua minune tehnica pe patru roti. Proiectul a fost initial gandit de catre fostul ministru al Apararii si Stiintei Lord Drayson, cu scopul de a-i face pe copii sa se implice in activitati de tip STEM, care se refera la domeniile stiintei, tehnologiei, inginerie si matematica. Ministerul Apararii din Marea Britanie sprijina in continuare initiativa, imprumutand in acest sens trei motoare EJ200, doua perfect functionale si unul pentru componente de schimb.

Rolls a testat deja unul dintre motoare in fabrica din Bristol, iar acesta s-a dovedit in perfecta stare de functionare.
“EJ200 a fost proiectat cu un singur model in minte: Eurofighter-Typhoon (avion de vanatoare cu motor dublu), este bine incorporat in sistemul de control al Typhoon, asa ca a trebuit sa reproducem multe dintre caracteristicile acestuia, pentru ca motorul sa creada in continuare ca se afla intr-un Eurofighter”, a spus inginerul sef de la Bloodhound, Mark Chapman.
Masina creata anterior de Green si Noble, Thrust SSC, a stabilit recordul de viteza la sol folosind motorul Spey 202, pe care Rolls il proiectase initial pentru avioanele militare Phantom si Buccaneer. Dar evolutia noului EJ200 este evidenta, chiar si numai prin dimensiunile sale compacte, iar diferenta de greutate ar putea juca un rol decisiv in stabilirea noului record.
Un alt motiv pentru care cei de la Rolls sustin ca s-au implicat in proiect este componenta educativa a acestuia. “Multe companii sunt interesate de educatie, dar, uneori, subiectul pe care se axeaza pur si simplu nu este suficient de interesant. E nevoie de un varf de lance inspirational al industriei si asta e ceea ce suntem noi”, a declarat Smith.
Astazi, programul educational Bloodhound implica peste 5.000 de scoli, dorind sa faca partea de tehnica din procesul de creare a unei masini mai interesanta pentru elevi.
Mai multe despre:
#Rolls Royce#masini
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS