Producatorul va oferi atat suport financiar, cat si tehnic, dar cel mai important aspect al implicarii il reprezinta supravegherea crearii motorului EJ200, care se va afla sub capota super-masinii.

Intentia proiectantilor este sa bata actualul record de 1.228 kilometri la ora si sa ajunga chiar la viteza de 1.600 km/h, pana in 2015. Odata finalizata, masina va fi testata pe un platou al unui rau secat din Africa de Sud. Proiectul este sprijinit si de Ministerul Apararii din Marea Britanie.

Bloodhound include o parte din personalul cheie al echipei care a stabilit actualul record din 1997, printre care soferul Andy Green si directorul de proiect Richard Noble. Acesta este si unul din motivele pentru care cei de la Rolls au trecut peste propriile principii si au acceptat sa fie implicati intr-un proiect care are ca scop atingerea unui nou record de viteza.

In general, avem politici destul de stricte in legatura cu folosirea motoarelor noastre in proiecte pentru care nu au fost concepute. Motivul pentru care am mai slabit regulile in acest caz este ca Bloodhound este o organizatie profesionala. Sunt impresionat de desing-ul si procesele de siguranta pe care Richard Noble le aplica; in plus, are si un record la activ”, a declarat Colin Smith, director pe partea de inginerie si tehnologie de la RollsRoyce.

Usoara si fasneata, asa se anunta noua minune tehnica pe patru roti. Proiectul a fost initial gandit de catre fostul ministru al Apararii si Stiintei Lord Drayson, cu scopul de a-i face pe copii sa se implice in activitati de tip STEM, care se refera la domeniile stiintei, tehnologiei, inginerie si matematica. Ministerul Apararii din Marea Britanie sprijina in continuare initiativa, imprumutand in acest sens trei motoare EJ200, doua perfect functionale si unul pentru componente de schimb.

Rolls a testat deja unul dintre motoare in fabrica din Bristol, iar acesta s-a dovedit in perfecta stare de functionare.

EJ200 a fost proiectat cu un singur model in minte: Eurofighter-Typhoon (avion de vanatoare cu motor dublu), este bine incorporat in sistemul de control al Typhoon, asa ca a trebuit sa reproducem multe dintre caracteristicile acestuia, pentru ca motorul sa creada in continuare ca se afla intr-un Eurofighter”, a spus inginerul sef de la Bloodhound, Mark Chapman.

Masina creata anterior de Green si Noble, Thrust SSC, a stabilit recordul de viteza la sol folosind motorul Spey 202, pe care Rolls il proiectase initial pentru avioanele militare Phantom si Buccaneer. Dar evolutia noului EJ200 este evidenta, chiar si numai prin dimensiunile sale compacte, iar diferenta de greutate ar putea juca un rol decisiv in stabilirea noului record.

Un alt motiv pentru care cei de la Rolls sustin ca s-au implicat in proiect este componenta educativa a acestuia. “Multe companii sunt interesate de educatie, dar, uneori, subiectul pe care se axeaza pur si simplu nu este suficient de interesant. E nevoie de un varf de lance inspirational al industriei si asta e ceea ce suntem noi”, a declarat Smith.

Astazi, programul educational Bloodhound implica peste 5.000 de scoli, dorind sa faca partea de tehnica din procesul de creare a unei masini mai interesanta pentru elevi.