Zborurile întârziate vă pot aduce sute de euro. Cum se obțin despăgubirile
Traficul aerian din România a crescut cu un sfert anul trecut şi a depăşit 20 de milioane de pasageri. Însă, în acelaşi timp, se înmulţesc şi zborurile cu probleme, întârziate sau anulate.
Dintre cei care au fost în aceste situaţii neplăcute, doar unu la sută au cerut despăgubiri, spun companiile de profil, deşi puteau obţine sume importante.
O directivă europeană obligă companiile aeriene vinovate să plătească până la 600 de euro fiecărui pasager. Călătorii cred însă că e complicat să îşi ceară drepturile, deşi procedura e simplă.
Zborurile spre Turcia le-au încurcat planurile cel mai mult românilor, anul trecut. Au fost întârzieri de peste 14 mii de minute, cumulat, adică 10 zile. 26% dintre zborurile cu şi dinspre România au fost întârziate sau anulate.
Pe următoarele locuri la călătorii cu probleme sunt cursele spre Viena şi Munchen. Iar pe plan intern, cursa București-Timișoara este pe primul loc la întârzieri. Şi totuşi, doar 1% dintre pasagerii care aveau bilete la astfel de zboruri au cerut despăgubiri companiile aeriene.
Pasager: ”Din ce am auzit şi am încercat şi eu să iau legătura, durează foarte mult procedurile, plus că primeşti foarte multe răspunsuri evazive, nimic ceva concret.”
Pasager: ”Sunt companii care nu au birouri în România, nu au reprezentanţă. Şi pur şi simplu dacă ai vreun necaz sau ţi s-a anulat zborul, nu ai niciun birou în aeroport unde să te duci să întrebi, să vorbeşti.”
Dacă vă regăsiţi în această situaţie neplăcută, puteţi trimite un e-mail companiei aeriene, împreună cu o imagine cu biletul de avion şi dovezi în cazul în care aţi fost nevoiţi să plătiţi altă cursă, cazare sau masă. Sau puteţi apela la o firmă specializată, care să se lupte pentru despabubiri. Doar că în caz de succes, acestea cer 25-30% din banii primiţi înapoi.
Puteţi să cereţi despăgubiri şi pentru zboruri mai vechi, dar nu trebuie să fi trecut mai mult de trei ani de când cursa a fost întârziată sau anulată. În general, compensaţiile sunt între 250 şi 600 de euro şi se acorda numai dacă a fost vina companiei aeriene. În caz de vreme rea, de exemplu, nu primiţi niciun ban.
Românii au pierdut anul trecut până la 20 de milioane de euro pentru că nu au cerut despăgubiri în cazul zborurilor cu probleme.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS