Un monument istoric de importanta nationala prezinta risc seismic ridicat. Are nevoie de lucrari urgente de consolidare
Imobilele aeroportului Aurel Vlaicu din Baneasa, cu exceptia Terminalului de Aviatie Generala, modernizat, prezinta risc seismic si necesita lucrari de consolidare, a anuntat, astazi, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB).
Terminalul de pasageri al Aeroportului International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu (AIBB AV), declarat anul trecut monument istoric de importanta nationala si universala de Ministerul Culturii si Patrimoniului National, este in proces de reabilitare si implementare a conceptului de City Airport.
Prima etapa a programului de modernizare a infrastructurii aeroportuare a AIBB AV a fost finalizata în decembrie 2011, prin modernizarea Terminalului de Aviatie Generala (Corp "C").
Etapa urmatoare prevede modernizarea celorlalte trei corpuri de cladire (Rotonda, "A" si "B"), utilizate in prezent pentru procesarea traficului low-cost, care va fi mutat insa, la 25 martie, pe cel mai mare aeroport din Romania, Otopeni.
"In faza preliminara a acestei etape a fost efectuata o expertiza tehnica a celor trei corpuri de cladire, finalizata in februarie 2012, in urma careia a rezultat incadrarea acestora in clasa de risc seismic 1. In consecinta, au fost luate o serie de masuri prevazute de legislatia in vigoare, respectiv anuntarea autoritatilor (Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Ministerul Culturii si Patrimoniului National, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Primaria Capitalei, Inspectoratul de Stat in Constructii) precum si demararea procesului de consolidare", se arata intr-un comunicat al CNAB, care administreaza aeroporturile din Baneasa si Otopeni, citat de Mediafax.
Intrucat aeroportul este monument istoric, CNAB a adoptat un plan de interventie care include, pe langa consolidarea propriu-zisa, si lucrari necesare conservarii corpurilor de cladire si aducerii lor la aspectul initial al monumentului istoric - lucrari la fatade, tamplarie, termoizolatiii, terase, acoperis rotonda.
Aeroportul va lansa in perioada urmatoare licitatia publica pentru contractele de proiectare si executie a lucrarilor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS