UE vrea sa schimbe regulile in aviatie. Pilotii se opun: "Atenteaza la siguranta pasagerilor"
Avion. Sursa foto: Mediafax
Parlamentul European va vota, joi, noi reguli in domeniul aviatic. Asociatiile de pilotaj, dar si mai multi politicieni din UE se opun insa vehement schimbarilor regulilor transporturilor aeriene, despre care spun ca ar pune in pericol pasagerii.
In cazul in care Parlamentul European alege sa sprijine propunerea, noile reguli vor fi aprobate si implementate, scrie EurActiv.
Comandantii de aeronave, nevoiti sa piloteze mai multe ore
Reglementarile se refera la timpul de zbor si numarul de ore pe care pilotii il vor petrece pe teren. Intr-o scrisoare adresata Comisiei Europene, Asociatia Europeana a Pilotilor (ECA) sustine ca UE nu ia in considerare “avertizarile repetate ale comunitatii stiintifice”.
Pozitia pilotilor este sustinuta si de Consiliul European pentru Siguranta in Transport, care atrage la randul sau atentia Comisiei ca propunerea inaintata nu tine cont de dovezile stiintifice despre efectele oboselii la locul de munca. Potrivit expertilor, in forma lor curenta, regulile ameninta siguranta pilotilor, a pasagerilor si a intregului echipaj de la bord.
Initial, propunerea a fost respinsa de Parlament, desi membrii acestuia au spus ca ar fi gasit in ea si elemente pozitive, dar ca nu este de competenta lor sa modifice documentul. Legislativul s-a aratat in cele din urma ingrijorat ca noile proceduri de management al timpului, in forma in care erau redactate, i-ar fi facut pe piloti sa stea prea mult timp treji si ar fi dus la riscuri de siguranta inacceptabile.
“Dovezile stiintifice arata clar ca un pilot nu ar trebui sa stea mai mult de 10 ore treaz si, daca este nevoie, un al treilea pilot trebuie sa fie prezent in cabina. Asta este o regula pe care pana si Statele Unite o respecta”, a spus Isabelle Durant, vicepresedinta Parlamentului.
Un alt termen care a ridicat probleme a fost acela de “stand by”. “Daca un pilot este in stand by nu inseamna ca acesta poate sa doarma. Se considera ca este la datorie si trebuie sa fie gata oricand sa preia un eventual zbor. Asta a dus la situatii in care pilotii si membrii echipajului stateau treji pana la 22 de ore”, adauga Durant.
Doctorul Daniel Rodenstein, de la spitalul Saint Luc din Bruxelles, spune ca sa fii treaz 20 de ore sporeste riscul de a comite greseli. Acesta a adaugat ca o zi de lucru de 12 ore este mult mai rezonabila.
Pe de alta parte, asa cum era de asteptat, companiile aeriene sustin noile legi, despre care spun ca au fost redactate in urma mai multor rapoarte stiintifice si a unor discutii intense. Reprezentantii companiilor adauga ca reactiile negative din partea uniunilor sindicale sunt o incercare de a amesteca problemele conditiilor de munca si sociale cu cele de siguranta.
Insa vicepresedinta Parlamentului European este transanta. “Oboseala ucide”, spune Isabelle Durant.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS