Transporturile sesizeaza DIICOT dupa ce Raiffeisen a refuzat executarea garantiei GFR. Manescu: Sova a asteptat pana in ultima clipa si a pierdut 10 milioane de euro
            UPDATE: Fostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu a declarat pentru Mediafax ca Dan Sova a asteptat pana in ultima clipa pentru a pune in miscare procedurile deja pregatite de ea in cazul scrisorii de garantie de 10 milioane de euro a GFR, pierzand astfel suma solicitata de DIICOT.
"Am vazut comunicatul Ministerului Transporturilor, e cel putin ciudat ca ministrul Sova nu stie ce a preluat atunci cand a venit la minister, in momentul respectiv procedura de punere a garantiei la dispozitia DIICOT era stabilita - pentru ca stabilisem cu DIICOT, in urma corespondentei purtate intre juridic si DIICOT s-a convenit modalitatea de punere la dispozitia DIICOT a scrisorii de garantie si exista deja avizul favorabil dat de departamentul juridic. DIICOT urma sa primeasca aceasta garantie pentru ca asupra GFR se pusese sechestru asigurator, pentru a acoperi eventualele prejudicii in legatura cu privatizarea CFR Marfa", a declarat Manescu.
Ea a precizat ca in momentul in care a parasit functia de ministru procedurile erau stabilite si ramasese doar ca Ministerul Transporturilor sa se adreseze bancii.
"In momentul in care am plecat de la minister toate acestea erau stabilite, nu trebuie decat comisia de privatizare sa faca demersurile legale la banca pentru a pune la dispozitia DIICOT scrisoarea de garantie. Ce s-a intamplat de fapt a fost ca cei la Ministerul Transporturilor au lasat aceste proceduri neefectuate pana in ultimul moment si s-au dus la banca cu un dosar incomplet, fiind nepregatiti, drept pentru care banca i-a refuzat", a mai declarat fostul ministru. "De ce s-au dus nepregatiti, de ce nu a pregatit lucrurile, sa ne spuna Sova. A lasat sa treaca termenul pana la care a expirat scrisoarea de garantie, iar scrisoarea s-a intors automat la GFR in suma de 10 milioane de euro. Faptul ca Sova spune acum ca nu a returnat garantia, pentru ca suma s-a intors la GFR odata cu scrisoarea de garantie, e un alt fel de a spune ca au asteptat sa expire termenul pentru ca scrisoarea sa se intoarca in mod automat la GFR. Mi se pare normal ca DIICOT si probabil si DNA sa verifice cine se face responsabil de acest lucru", a precizat Manescu. Ea a fost intrebata despre controlul dispus de Dan Sova prin intermediul Corpului de control in acest caz, pentru a se vedea cine se face responsabil de situatia garantiei GFR. "Sova ar trebuie sa afle de ce s-a intamplat lucrul acesta, pentru ca intr-adevar el trebuia sa se asigure ca comisia de privatizare isi face treaba pana la capat", a mai spus fostul ministru. Manescu a precizat ca a parasit functia de ministru al Transporturilor pe 26 februarie, iar pana pe 5 martie, cand ministrul Transporturilor sustine ca a declansat procedurile privind scrisoarea de garantie, a trecut mai bine de o saptamana. "Ministerul nu a fost condus de nimeni in perioda aceea?", a mai spus fostul ministru.
Ministerul Transporturilor a vrut sa execute scrisoarea de garantie de 10 milioane euro, emisa catre GFR de Raiffeisen pentru participarea la privatizarea CFR Marfa, iar ulterior refuzului bancii a decis sa sesize DIICOT pentru a stabili daca institutia este in culpa sau decizia bancii este nelegala.
Precizarile Ministerului Transporturilor au venit in urma unor materiale aparute in presa privind restituirea garantiei, de 10 milioane de euro, catre Gruia Stoica, operatiune pe care institutia o neaga, potrivit Mediafax.
Ministerul informeaza ca la 28 ianuarie DIICOT a cerut institutiei, conduse la vremea respectiva de Ramona Manescu, sa comunice daca sumele de bani reprezentand garantia participarii la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa au fost restituite proprietarului GFR, Gruia Stoica, in ce cont si la ce data, solicitand totodata depunerea garantiei intr-un cont al Trezoreriei la dispozitia DIICOT, in cazul in care suma reprezentand garantia exista inca in conturile Ministerului Transporturilor.
"Din motive care ne sunt straine, in timpul mandatului ministrului Ramona Manescu nu s-au intreprins masuri concrete de solutionare a cererii DIICOT. In momentul preluarii mandatului de ministru al Transporturilor de catre Dan Sova, la data de 5 martie 2014, una din primele actiuni intreprinse a fost aceea de a se raspunde cererii DIICOT. In acest sens, a fost imputernicit secretarul de stat Buica Nicusor Marian pentru a lua toate masurile necesare in ceea ce priveste solicitarea DIICOT, fiind mandatat sa analizeze si sa solutioneze cererea DIICOT", potrivit sursei citate.
In conditiile in care pana la data de 5 martie demersurile Ministerului Transporturilor nu s-au concretizat, Sova a convocat la 12 martie o intalnire in cadrul careia directiile și-au prezentat punctele de vedere referitoare la scrisoarea de garantie, "trasandu-se sarcini concrete". Buica a demisionat la 19 martie "fara a da vreo explicație", se spune in comunicat.
Intre 19 si 20 martie, reprezentanții Ministerului Transporturilor au avut o corespondența cu DIICOT Iasi pe tema scrisorii de garantie, iar la 20 martie ministerul a transmis prin EximBank solicitarea de executare a documentului, insotita de adresa oficiala catre Raiffeisen Austria in ceea ce priveste executarea garanției.
"Executarea scrisorii nu se putea realiza decat prin EximBank, banca la care a fost depusa scrisoarea de garantie de catre GFR. Desi EximBank a intreprins toate demersurile legale, cu respectarea integrala a tuturor conditiilor impuse, Raiffeisen Bank a refuzat executarea scrisorii de garantie. Ulterior acestui refuz, ca urmare a primirii infirmarii de la Eximbank, ministrul Dan Sova a dispus Corpului de Control al ministrului transporturilor efectuarea cercetarilor in cadrul directiilor implicate. Controlul este in desfasurare, iar in acest moment ne aflam in curs de strangere a documentelor și de formulare a unei plangeri penale in rem catre Parchetul General - DIICOT pentru a se cerceta daca exista culpa din partea Ministerului Transporturilor sau daca refuzul Raiffeisen Bank este nelegal, si pentru a se proceda la eventuala tragere la raspundere a celor vinovati", se mai arata in comunicatul Ministerului Transporturilor.
La randul lor, reprezentantii Grup Feroviar Roman (GFR) au comunicat marti ca firma nu este urmarita in nicio cauza penala si nu a fost instituit niciun sechestru pe conturile sau bunurile societatii.
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS