Transportatorii vor protesta la ambasadele Frantei si Germaniei fata de salariul minim aplicat soferilor care tranziteaza cele doua tari
Protest transportatori
Transportatorii romani vor protesta miercuri la ambasadele Frantei si Germaniei fata de decizia celor doua state de a impune un salariu minim soferilor profesionisti straini care tranziteaza cele doua tari, apreciind ca masura va determina cresterea costurilor pentru firmele de profil.
"Industria (de transport, n.r.) nu este vazuta bine in Romania. Problema salariului minim pe care Germania vrea sa-l impuna nu a figurat pe agenda presedintelui Iohannis cand a fost in vizita in Germania, nici pe cea a Guvernului. Ministrul de externe, Bogdan Aurescu, nu a pus pe agenda aceasta problema cand s-a intalnit cu omologul sau. Suntem multumiti ca ministrii Ioan Rus si Rovana Plumb au semnat o scrisoare adresata de 11 tari din UE catre ministrul muncii din Germania impotriva masurii care impune un salariu minim de 8,5 euro brut pe ora pentru toti soferii profesionisti straini UE sau non UE. (...) Vom face maine un protest pasnic la Ambasadele Frantei si Germaniei impotriva acestei masuri", a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), citat de Mediafax.
El a aratat ca Franta intentioneaza sa impuna un salariu minim soferilor profesionisti de 9,6 euro/ora brut.
In opinia sa, soferii romani nu vor castiga mai mult chiar daca Germania si Franta vor sa introduca un salariu minim, in schimb companiile vor avea costuri mai mari cu forta de munca, ceea ce le-ar scoate de pe piata.
"Salariul pentru un sofer roman care lucreaza in Franta si Germania este de 1.500 - 2.000 de euro pe luna, bani cu care pleaca acasa, platiti sub forma de diurna. Daca este angajat in Franta, primeste la fel, doar cresc costurile pentru companie. Soferii cred ca daca firmele vor trebui sa plateasca 8,5 euro pe ora vor primi mai multi bani. Nu vor primi mai multi bani, ci vor creste doar costurile pentru firme, ei pleaca acasa tot cu aceiasi bani. In aceste conditii, firmele de transport vor avea avea dificultati, iar unele locuri de munca s-ar putea sa dispara", a explicat Dinescu.
Reprezentantul transportatorilor apreciaza ca salariul minim este introdus pe motiv ca Germania si Franta considera ca firmele romanesti fac dumping social.
Termenul de dumping social este insa gresit utilizat, pentru ca diferentele salariale intre Europa de Vest si cea de Est nu sunt o practica anti-concurentiala, ci o consecinta a standardelor sociale si de viata diferite intre Est si Vest, mai spune Dinescu.
Salariul minim din Germania trebuia sa intre in vigoare de la 1 ianuarie, insa masura este deocamdata suspendata pentru clarificarea unor aspecte care tin de respectarea legislatiei europene. Germania s-a alaturat, in vara, celor 21 dintre cele 28 de state membre ale Uniunii Europene care au un salariu minim legal.
Mai multe despre:
#transportatori rutieri#salariu minim
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS