Transportatorii au renunțat la protest. Șova: Este un boicot organizat, care vizează menținerea unor monopoluri
Microbuze, transport
Transportatorii renunţă la protestul declanşat joi în condiţiile în care nemulţumirile acestora vor fi discutate marţi, 16 octombrie, într-o dezbatere la Parlament, a anunţat Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT).
Activitatea de transport va fi reluată în întreaga ţară, începând cu ora 14.00.
"La intervenţia conducerii Comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor, protestul început în toată ţara de membrii Federaţiei Operatorilor Români de Transport - FORT încetează. Domnul Deputat Sorin Bota a comunicat conducerii FORT faptul că marţi, 16.10.2018, are loc o dezbatere având ca subiect situaţia generată de Ministrul Transporturilor şi a lansat către domnul preşedinte Augustin Hagiu invitaţia de a participa. FORT salută poziţia exprimată de Comisia de Transport din Parlament, raportat ordinului ce face obiectul protestelor organizate la nivel naţional şi va fi reprezentată la această dezbatere extrem de importantă", se arată într-un comunicat al federaţiei.
În opinia reprezentanţilor FORT, mesajul venit din Parlament "demonstrează clar că ordinul de ministru este istorie în acest moment".
Companiile de transport judeţean şi interjudeţean din toată ţara au intrat în grevă joi, solicitând retragerea unui proiect de ordin al ministrului de resort, prin care firmele care operau deja un anumit traseu nu mai au prioritate la noile licitaţii, a declarat, pentru AGERPRES, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport din România (FORT).
Hagiu a explicat de ce doreşte retragerea ordinului respectiv. "Acest ordin distorsionează piaţa. În plus, în Parlament se dezbate în această perioadă legea-cadru a transporturilor şi ar trebui să aşteptăm adoptarea ei pentru a elabora normele de aplicare, cum este, de fapt, acest ordin. Cum să faci normele înaintea legii?", s-a întrebat el.
Preşedintele FORT a arătat şi că, în majoritatea statelor europene, piaţa este închisă, iar transportatorii români nu au acces pe rutele din străinătate.
"Ministrul Transporturilor a minţit. Singurul criteriu care a rămas în ordin este cel privind vechimea parcului auto, însă nu oricine îşi ia o maşină nouă poate opera rute de transport. Au fost scoase toate criteriile cu adevărat importante, precum cel legat de confort, de siguranţa pasagerilor, de clasificarea maşinilor, de datoriile faţă de bugetul de stat", a susţinut Hagiu.
Acesta a subliniat că transportatorii nu doresc demisia ministrului, pe care îl consideră un om din interiorul sistemului, ci doresc dialog pentru rezolvarea problemelor.
Șova: Este un boicot organizat, care vizează menținerea unor monopoluri
Ministrul Transporturilor Lucian Șova a reacționat după ce, joi, companiile de transport din 12 judeţe au tras pe marginea drumului autobuzele şi microbuzele, în semn de protest.
Șova a declarat că această acțiune nu este o grevă, ci ”un boicot organizat” care are drept scop menținerea unor monopoluri.
”Nu există conceptul de grevă făcută de companii și acest lucru cred că este bine știut de toată lumea. Dreptul la grevă este un drept sacru al angajaților și care este exercitat uneori în conformitate de asemenea cu prevederi legale. Ceea ce se întâmpă astăzi este un boicot organizat, care vizează menținerea unor monopoluri în piața de transport interjudețean de pasageri a României”, a spus ministrul Transporturilor.
Transportatorii nemulțumiți cer anularea ordinului care liberalizează rutele între judeţe. În acest moment, cel mai important criteriu de departajare la atribuirea unei rute este vechimea pe acea rută. Din acest motiv câştigă mereu aceeaşi companie - în detrimentul uneia care poate avea un parc auto similar şi maşini moderne.
”Acest ordin își propune eliminarea exclusivității deținută de o firmă pe un traseu, fapt ce conduce astăzi, de exemplu, la distorsiunile la care asistăm. Acest proiect de ordin dă posibilitatea pasagerilor să poată alege între mai multe firme de transport. Acest ordin vizează îmbunătățirea condițiilor de confort pentru pasageri și prețuri concurențiale în piață”, a mai spus ministrul Șova, în conferința de presă de joi.
Mai multe despre:
#transport rutier#Transportatori
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS