Tarom vrea să-și reducă cu 12,5 mil. lei cheltuielile, în 2018. Operatorul de stat a schimbat cinci directori anul trecut și înregistrează pierderi de 10 ani
Tarom
Cheltuielile companiei Tarom vor fi diminuate cu 12,7 milioane de lei pe an, în urma optimizării activităţilor logistice şi eficientizării operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor, a anunţat, vineri, compania naţională de transport aerian.
Această sumă a reieşit din analiza internă solicitată de directorul general al Tarom şi care a fost realizată în perioada 20 noiembrie - 29 decembrie 2017.
"Directorul general al companiei Tarom a solicitat, în perioada 20 noiembrie - 29 decembrie 2017, realizarea unei analize la nivel intern privind impactul economico-financiar al cheltuielilor companiei Tarom. Astfel, a fost dispusă reevaluarea cheltuielilor, ceea ce a generat într-o primă etapă optimizarea activităţilor logistice ale Tarom, cât şi eficientizarea operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor. În acest context s-a realizat o scădere a cheltuielilor companiei cu aproximativ 12.700.000 lei/an", se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, măsurile întreprinse de şeful Tarom reprezintă un prim pas în redresarea activităţii Companiei Naţionale de Transport Aerian a României şi repoziţionarea strategică a acesteia în industria aviatică internaţională.
Anul 2017 nu a fost unul bun pentru Tarom, deoarece la "cârma" companiei s-au perindat nu mai puţin de cinci directori. Cel de-al cincilea director interimar - şi actual - este Wolff Werner-Wilhelm, care a înlocuit-o pe Ileana Daniela Dragne. Aceasta a demisionat pe 15 noiembrie din funcţie, invocând probleme personale. La rândul ei, Daniela Dragne l-a înlocuit pe Florin Susanu, înaintea căruia au mai fost Dan Plaveti şi Eugen Davidoiu.
Tarom a intrat într-un proces de reevaluare şi reorganizare, după mai multe incidente cu aeronavele companiei şi după un anunţ privind consemnarea de pierderi anul acesta estimate la 207 milioane de lei.
În luna noiembrie, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, dispunea înfiinţarea unei comisii care să facă "puţină ordine în companie", solicitând măsuri concrete de reorganizare, eficientizare, dar şi o evaluare a personalului.
Compania Tarom are prevăzute în proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, de cinci ori mai mari faţă de cele 41,21 milioane lei din bugetul publicat în septembrie în Monitorul Oficial.
Conform proiectului lansat în dezbatere pe site-ul ministerului, veniturile totale ale companiei sunt prevăzute la 1,149 miliarde lei, iar cheltuielile la 1,356 miliarde lei. În bugetul aprobat, veniturile totalizau 1,24 miliarde lei, iar cheltuielile 1,281 miliarde lei. Cheltuielile de natură salarială sunt estimate la 142 milioane lei (nivel similar cu cel din bugetul aprobat). Numărul de salariaţi preconizat la finele anului este de 1.903 persoane (2.067 anterior), iar câştigul mediu net lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, se ridică la 6.529,44 lei (5.979,25 lei anterior). Pentru investiţii, proiectul prevede o sumă de 262,198 milioane lei, faţă de 267,795 milioane lei în bugetul aprobat.
Tarom a înregistrat în 2016 o pierdere de peste 46,9 milioane lei, în creştere cu 71,2% comparativ cu 2015, conform bilanţului publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP). În ceea ce priveşte cifra de afaceri netă, aceasta a scăzut cu 5,6%, la 1,07 miliarde lei, anul trecut. Veniturile s-au diminuat cu 9,6%, la 1,24 miliarde lei. Numărul de salariaţi a scăzut de la 1.880 în 2015, la 1.841 în 2016.
Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române Tarom a fost înfiinţată în 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Din iunie 2010 este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) iar din 2000 este membră a Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS