Tarom a revenit pe profit în 2018 și a transportat cu 20% mai mulți pasageri, record al ultimilor 10 ani. Compania de stat şi-a crescut cota de piaţă cu 1,4%
Tarom
Operatorul de stat Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România în 2018, prin creşterea cu 40% a numărului de pasageri pe rute interne, faţă de anul 2017, potrivit datelor companiei.
Pentru anul 2018, transportatorul României raportează vânzări mai mari cu 49,63 milioane de dolari faţă de 2017 (+21%), iar veniturile totale sunt de asemenea pe plus cu 21%, ajungând la 1,41 miliarde de lei.
Vânzările totale (cu taxe incluse) au crescut cu 21%, la peste 237,1 milioane de dolari. Cel mai mult au urcat vânzările pe rute externe, cu 22%, cu o creştere cu 14,77% a numărului de pasageri pe curse internaţionale. În ceea ce priveşte vânzările interne, acestea au crescut cu 18%, în timp ce numărul pasagerilor pe cursele interne a consemnat un plus de 40%.
Numărul total de pasageri transportaţi de Tarom pe curse regulate, în 2018, a depăşit 2,74 milioane, în creştere cu 20% raportat la 2017. Acesta este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani consemnat de companie.
În plus, vânzările online au consemnat o creştere cu 34%, în 2018 vs 2017, la 10,34 milioane de dolari.
"Piaţa transporturilor aeriene din România raportează o dinamică pozitivă pentru Taom. Din datele noastre, prin creşterea numărului de pasageri transportaţi în România, compania şi-a crescut cota de piaţă cu 1,4% în 2018. Mai mult decât atât, Tarom obţine prima creştere pozitivă a cotei de piaţă domestice din 2013 şi până în prezent", precizează compania.
Potrivit rezultatelor preliminate la finalul anului 2018 ale Tarom, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (indicatorul EBITDA - Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este pozitiv, de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017. De altfel, este prima oară când EBITDA creşte după anul 2015.
De asemenea, Tarom a reuşit în 2018 să îşi reducă pierderea cu 23%, respectiv cu circa 40 de milioane de lei, comparativ cu 2017, când aceasta s-a ridicat la 172,36 milioane de lei. Pierderile companiei au fost alimentate de creşterea preţului la combustibilul de aviaţie, precizează transportatorul.
"Tarom a plătit mai mult pe combustibil în 2018, faţă de anul anterior, cu nu mai puţin de 89.036.029 lei. Raportul se face la acelaşi consum, raportând numai diferenţa de preţ, nu şi consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investiţiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei. Pierderea Tarom, în 2017, a fost de 172.355.730 lei. În 2018, compania a reuşit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei", afirmă operatorul aerian.
Conform sursei citate, cheltuielile totale au urcat anul trecut cu 16%, la peste 1,52 miliarde de lei (din care 125,26 milioane de lei cheltuieli nemonetare), doar cheltuielile cu combustibilul pentru aeronave consemnând un plus de 37%. Totodată, cheltuielile de exploatare au urcat cu 15%, iar cele financiare cu 23%.
Tarom este Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României şi a fost înfiinţată în 1954, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.
Transportatorul României deţine una dintre cele mai tinere flote din Europa, alcătuită din 25 de aeronave, şi este membru al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS