In total, vor fi verificate 20 de avioane, respectiv 10 aflate in flota Singapore Airlines, sapte de la Emirates, unul de la Air France si alte doua aeronave destinate testarilor.

Alti operatori care detin astfel de avioane sunt Korean Air, China Southern si Lufthansa, din Germania.

Nicio aeronava nu a fost consemnata la sol, dar cele care au efectuat cel putin 1.800 de decolari si aterizari, operatiuni care exercita cele mai mari presiuni asupra structurii avioanelor, trebuie verificate in termen de patru zile, potrivit autoritatii.

Institutia a reactionat dupa ce producatorul de avioane Airbus a dezvaluit ca a descoperit in decurs de doua saptamani doua tipuri de crapaturi la aripile unor aparate A380, de grosimea unui fir de par, la numai patru ani de la punerea lor in circulatie.

"Acest defect, daca nu este detectat si corectat, ar putea sa afecteze integritatea structurala a avionului", a precizat agentia europana.

Descoperirea defectelor vine la 14 luni dupa explozia unui motor Rolls-Royce al unui avion A380 apartinand companiei Qantas.

Avioanele A380 sunt cele mai mari din lume, dispunand de doua punti si 525 de locuri.