Sindicaliștii de la metrou amenință cu greva de avertisment în această săptămână. Ce nemulțumiri au
            Metrou
                        
            Sindicaliştii de la metrou ar putea intra în grevă de avertisment, cel mai devreme joi dimineaţă, timp de două ore, dacă se ia o decizie în acest sens în Consiliul General, a declarat, luni, liderul Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi.        
        
	"Nu va avea un efect deosebit asupra călătorilor, pentru că va dura două ore, dar este foarte importantă greva propriu-zisă, greva generală care, într-adevăr, înseamnă a periclita circulaţia în Bucureşti pentru cei circa 700.000 de călători pe care îi transportăm zilnic. Trebuie să anunţăm cu 48 de ore înainte din momentul în care luăm hotărârea şi asta se va întâmpla după ora 12:00 în cursul zilei de azi şi ea (greva de avertisment - n. r.) va fi ca de obicei între orele 4:00 şi 6:00 dimineaţă, două ore, pentru că aşa prevede legea. Practic, greva de avertisment ar afecta călătorii doar o oră, pentru că circulaţia metroului începe la 5:00, însă noi suntem obligaţi să întrerupem la 4:00, ca oamenii să nu intre în staţii, pe de o parte. Pe de altă parte, în perioada 4:00 - 5:00 avem probele pe care le facem, avem evacuare de tunel, deci trenurile se mişcă de la ora 4:00", a spus Rădoi, citat de Agerpres.
	Întrebat dacă greva de avertisment va avea loc în această săptămână, liderul sindical a răspuns: "Cu siguranţă va fi săptămâna acesta. Dacă se hotărăşte azi ca să aibă loc, va fi săptămâna asta, joi cel mai devreme, pentru că trebuie 48 de ore. Înseamnă joi dimineaţă".
	Ion Rădoi a menţionat că sindicaliştii sunt dispuşi să negocieze în continuare pentru a găsi soluţii la revendicările lor.
	"Suntem dispuşi, probabil şi dânşii (managementul Metrorex - n. r.) intenţionează acelaşi lucru, ca să negociem în continuare să găsim o soluţie. Este foarte important să fie evitată greva generală. Greva de avertisment nu este atât de dureroasă, este destul de importantă cealaltă", a subliniat el.
	În ceea ce priveşte revendicările de natură salarială, respectiv o creştere a salariilor, sindicalistul a precizat că s-a ajuns la o ultimă cifră, spre 18% de la care nu sunt dispuşi să facă "prea mari concesii".
	"Am plecat de la 42% - şi nu am plecat noi de la cifra asta. Am justificat-o şi vă mai spun încă o dată. Este vorba de acel 37% la care s-a ajuns la o anumită concluzie din partea Guvernului României atât pentru o parte din salariaţi - care la ora actuală n-am a le reproşa ceva, vorbim despre cei din domeniul bugetar, deci cei care chiar nu produc nimic, despre o parte dintre pensionari, plus faptul că 5% este un alt procent care a fost înaintat de către Comisia naţională de Statistică ca reprezententând.... deci 42 de procente. De aici a apărut această cifră, nu am inventat-o. Am ajuns la o ultimă concluzie: spre 18%. Vom discuta la ora 12:00 cu Consiliul General. Nu suntem dispuşi să facem prea mari concesii. Nu vrem să mai cerşim indicele de inflaţie, în condiţiile în care ai tot felul de preţuri ca în statele dezvoltate şi salarii din Bangladesh. Deci, am spus-o şi o repet: nu ne mai vindem forţa de muncă sub un anumit nivel", a avertizat Ion Rădoi.
	Potrivit acestuia, în caz de grevă generală se va asigura o treime din program, pentru că este greu să se aplice din punct de vedere al numărului de trenuri.
	"Trebuie să asigurăm o treime la greva generală, deci ceea ce va însemna de la 4:00 până la ora 16:00 (grevă - n. r.), adică se va circula doar după-amiaza. Ar fi dificil să discutăm despre tronsoane, adică să îi nedreptăţeşti pe alţii, deci discutăm despre program", a explicat acesta.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS