Senatorii au adoptat trei legi pentru 700 km noi de autostradă. De ce cred experţii că vor fi ”îngropate” rapid
Peste 700 de kilometri de autostrăzi, în România, în următorii ani. Este scenariul senatorilor, care au adoptat trei legi, pentru trei autostrăzi, prin care obligă Guvernul să construiască noile drumuri.
Legea adoptată anul trecut pentru Autostrada Moldovei i-a făcut și pe alți parlamentari să viseze. Doar că specialiștii avertizează că proiectele votate miercuri, riscă să aibă aceeași soartă: să rămână pe hârtie. Că de aceea nu există nicio autostradă, la 30 de ani de la Revoluție.
Peste 5 ani, șoferii din România ar trebui să se bazeze pe trei noi autostrăzi în puncte cheie, după ce senatorii au votat trei legi separate pentru fiecare tronson.
Cea mai complexă dintre ele, Autostrada Nordului, ar trebui să lege Vama Petea de Suceava și să fie construită în maximum patru ani, conform proiectului.
În trei ani, ar trebui să avem și autostrada până la Brașov, construită de o companie înființată special pentru asta. Iar în următorii cinci, de la Brașov s-ar putea ajunge până la Bacău tot pe autostradă.
În total, peste 700 de kilometri ar trebui construiți, potrivit actelor normative. Numai că niciunul dintre ele nu are prevăzută și o sursă concretă de finanțare sau o estimare a costurilor.
Prin cele trei legi, parlamentul obligă din nou Guvernul să înceapă și să finalizeze proiecte de infrastructură, după modelul autostrăzii Moldovei.
„În realitate nu s-a întâmplat absolut nimic. E posibil ca aceste demersuri legislative să aibă aceeași soartă, să nu se facă absolut nimic. Autostrada A8 e îngropată și cred că la fel se va întâmplă și cu celelalte”, a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreședintele Asociației „Moldova vrea Autostradă”.
Toate partidele au votat proiectele de lege, deși unii recunosc că demersul este mai degrabă unul de imagine.
„Au valoare de declarație politică, în realitate n-au nevoie de ele. Ne apropiem de niște campanii, se vine cu proiecte care sunt niște populisme”, spune deputatul USR Ionuț Mosteanu.
„Toată lumea este de acord cu ele și trec cu voturi multe chiar și de la PSD pentru că știu că fiind an electoral ar vota cumva împotriva propriilor voturi”, spune deputatul PNL Dan Vîlceanu.
Cele trei acte normative vor ajunge în Camera Deputaților, care are ultimul cuvânt în acest caz.
Mai multe despre:
#autostrazi#Senat
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS