Povestea lui "Richard Branson al Asiei", care a transformat o companie muribunda in liderul pietei low cost din Asia. Sloganul sau - "Toata lumea poate sa zboare", ironic dupa disparitia zborului AirAsia, cu 162 persoane la bord
Tony Fernandes, AirAsia
CEO-ul AirAsia Tony Fernandes, un magnat malaysian care a transformat intr-un deceniu o companie mica si muribunda in liderul pietei low cost din Asia, se confrunta cu prima sa criza majora, dupa disparitia duminica a Airbusului care efectua zborul QZ8501 cu 162 de persoane la bord.
Compania AirAsia este considerata pioniera unei revolutii pe cerul Asiei de Sud-Est si a inregistrat o crestere spectaculoasa dupa ce a fost achizitionata in 2001 de catre acest om de afaceri flamboaiant, comparat frecvent cu fondatorul britanic al grupului Virgin Richard Branson.
Fernandes a comunicat rapid, duminica, in timp ce compania sa lovea de prima sa criza - disparitia avionului de tip Airbus A320 care asigura o legatura intre Indonezia si Singapore.
"Va multumesc pentru ganduri si rugaciuni. Trebuie sa ramanem puternici", a scris intr-un mesaj postat pe Twitter CEO-ul Air Asia, in timp ce pleca la Surabaya, in estul Insulei Java, de unde sunt originari cei mai multi dinttre pasageri. "Gandurile mele se indreapta numai catre pasageri si echipajul meu", a adaugat el.
Fost vicepresedinte pentru regiune la Time Warner, dupa ce a lucrat la Virgin in anii '80, potrivit biografiei postate pe site-ul AirAsia, Fernandes, in varsta de 50 de ani, este creditat cu o avere de 650 de milioane de dolari (530 de milioane de euro) de catre revista Forbes, a carei editie in Asia i-a acordat titlul de omul de afaceri al anului in 2010.
"Toata lumea poate sa zboare"
Purtand mai degraba blugi si sapca, in loc de costum si cravata, el este un om al provocarilor, care a achizitionat in 2001 - in schimbul sumei simbolice de un ringgit malaysian - AirAsia, o campanie muribunda la acea data, dotata cu doua avioane si avand datorii in valoare de 11 milioane de euro. Pentru a injecta bani in companie, el si-a pus casa gaj.
Atentatele de la 11 septembrie au zdruncinat sectorul aerian in 2001, putini fiind cei care-i acordau o sansa de reusita. "De-acum toata lumea poate sa zboare" este sloganul ales de fostul controlor financiar de la Virgin Communications pentru compania sa aeriana.
Rapid, el transforma compania intr-o putere in ascensiune in sectorul aerian asiatic, cu profituri in crestere si rute care se extind in intreaga lume.
Compania are in prezent o flota de 120 de avioane de tip Airbus A320 si este unul dintre cei mai mari clienti ai grupului aeronautic european. Ea a comandat peste 350 de avioane, care urmeaza sa fie livrate pana in 2026 si a obtinut numeroase distinctii in lume.
"Este, evident, un mare soc pentru noi si ne prabusim vazand ceea ce s-a intamplat. Este incredibil", a declarat Tony Fernandes in fata presei, dupa ce a sosit la Surabaya.
Expertul in aviatie Shukor Yusof este totusi de parere ca spiritul sau antreprenorial ii va permite sa depaseasca aceasta criza.
"Acest incident nu-i va afecta spiritul antreprenorial lui Fernandes. Este un incident nefericit. AirAsia ramane un transportator low cost solid. Eu cred ca oamenii vor sustine AirAsia", a declarat acest expert de la Endau Analytics.
Fernandes, care are origini indiene si portugheze, este casatorit si are doi copii.
Mai multe despre:
#AirAsia#companii aeriene
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS