Reteta traficului imposibil in Voluntari: o bariera care sta mai mult coborata si sosele ciuruite
Se ia o bariera care coboara la fiecare 15 minute si ramane asa alte 15, se adauga niste cratere de toata frumusetea in asfaltul din zona, se pun si 2-3.000 de soferi pe acea bucata si gata reteta traficului imposibil. Se serveste zilnic la granita dintre Capitala si Ilfov celor ce sunt nevoiti sa treaca peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Disciplinatii pierd minute multe in masini, indisciplinatii trec printre bariere si risca enorm.
Unii soferi ii sfideaza pe cei ce asteapta la bariera, dar isi sfideaza si norocul, atunci cand trenul se apropie in viteza. La fel fac si trecatorii prea grabiti, motociclistii sau biciclistii.
Daca i-ati intreba de ce fac asta vor spune ca la bariera dintre Voluntari si Bucuresti se sta mult prea mult. Bariera e coborata la fiecare cateva minute si adeseori ramane coborata pentru trecerea a doua sau chiar trei trenuri.
Iar cand se circula... nu prea se poate merge. Soseaua de pe partea cu Voluntariul arata de parca ar fi fost recent bombardata. Si nimeni nu o repara de luni bune.
Edilii au gasit macar o solutie: ridicarea unei pasarele. Doar ca aceasta ar fi gata peste vreo doi ani.
"Noi nu am reabilitat portiunea aceea pana in calea ferata tocmai din cauza faptului ca urmeaza sa se efectueze aceasta investitie si nu putem cheltui bani publici pe ceva provizoriu. Vom cauta o solutie provizorie ca sa amelioram acele deficiente in carosabil, iar cand va fi gata, o sa fie bine pentru toata lumea", spune Dragos Stelniceanu, arhitectul-sef al Voluntariului.
Nici de la CFR nu vin vesti mai bune. Nu se pot modifica nici programul trenurilor, nici durata barierei.
Lucrarile la pasarela peste calea ferata ar trebui sa inceapa in octombrie. Si nu se stie cat vor dura. Pana cand va fi gata, soferii din zona ar trebui sa se orienteze spre masini de teren ori spre rute ocolitoare.