Promisiunile curg mai uşor decât se aşterne asfaltul. Guvernul garantează nu una, ci două șosele moderne care vor uni Moldova cu țara. Când vor fi gata autostrăzile Unirii și Moldovei
Regiunea istorică Moldova, fără nici un kilometru de autostradă, ar putea avea o șosea modernă în 7 ani. Pe hârtie, se numește autostrada Unirii, A8, iar în planuri, ar exista și autostrada Moldovei, A7.
Aflat la Iași, ministrul Transporturilor le-a promis și bucureștenilor pasaje care să preia traficul de pe centura Capitalei, însă din 2022.
Autostrada Unirii, care leagă Târgu Mureş de Târgu Neamţ, de Iaşi, apoi ajunge la graniţa cu Republica Moldova va avea o lungime de 310 km şi un cost de 4 miliarde euro.
Ministrul Transporturilor este surprinzător de optimist. Şi cum promisiunile curg mai uşor decât se aşterne asfaltul, românilor din această regiune istorică li se promite şi A7.
Autostrada Moldovei va începe din Ploieşti, va trece prin Buzău, Focşani, Bacău şi Paşcani. Ar trebui să aibă o lungime de 350 de kilometri şi ar costa 1,5 miliarde de euro. Din păcate, se lucrează doar pe 30 de kilometri.
Este vorba de centură Bacaului, ajunsă la 67% şi care costă 150 de milioane de euro. Sunt şanse ca aceasta să se termine la timp, în primul trimestru din 2022.
În schimb, bucureştenii care sunt prinşi zilnic în traficul infernal de pe centura capitalei nu vor scăpa anul acesta. Pasajele promise sunt încă în lucru.
De pildă, lucrările la Pasajul de la Domneşti, pentru care statul român a pregătit 20 de milioane de euro, nu s-au mişcat aproape deloc în ultimii ani. Constructorul trebuie îl termine în septembrie 2021. Puţine şanse să se respecte termenul. Stadiul lucrărilor este la un ridicol 6 la sută.
Noul termen este anul 2022. La rând cu alte pasaje de pe centura.
De pildă, Pasajul de la Mogoşoaia de 7 milioane de euro, are termen de finalizare anul 2022 şi este cel mai avansat cu un stadiu de 8 la sută.
Nodurile rutiere de la Berceni şi Olteniţa de 30, respectiv 35 de milioane de euro au stadiu 0 la sută.
Pe acelasi subiect: