Proiect esuat pe bani publici. Drumul spre nicaieri, care a costat 23 milioane de euro, inaugurat cu fast de autoritati
O investitie de 23 de milioane de euro se dovedeste inutila, in lipsa unui plan coerent si a unei comunicari eficiente intre oficialii din doua judete. Vorbim despre un drum de 30 de kilometri, care ar fi trebuit sa uneasca localitati de munte din Hunedoara si Caras-Severin, dar care se termina brusc in... padure. Desi a fost inaugurat cu fast, in urma cu doua saptamani, de ministrul Muncii si cel al Transporturilor, drumul nu le este localnicilor de niciun ajutor.
Drumul judetean ar fi trebuit sa faca legatura intre sapte localitati din Lunca Cernii si Rusca Montana, si atat ministrul Muncii, cat si cel al Transporturilor si-au aratat entuziasmul in ziua inaugurarii. "Era nefiresc ca in perioada asta in care construim autostrazi, construim tot felul de mall-uri si de minuni ale tehnicii sa nu avem drumuri", spunea Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.
Problema este ca investitia, facuta in buna parte din fonduri europene, nu-si are rostul atata timp cat drumului judetean ii lipsesc 6 kilometri. Deocamdata, el face legatura cu... o poteca din padure.
In Caras-Severin, santierul nici macar nu a inceput. Iar pe drumul forestier, putini se incumeta sa parcurga tot traseul, la pas sau cu caruta. "Ne intalnim cu animale salbatice sau porci mistreti. E rau ca ca s-a terminat chiar acolo, in varful dealului, in loc sa vina sa trecem si noi hotar cu Rusca", se plange un localnic.
Aproape 80 de familii au rude in localitatile de la granita dintre Hunedoara si Caras-Severin. Le desparte insa drumul forestier de sase kilometri.
Oficialitatile locale din Hunedoara privesc, totusi, cu optimism situatia. "Speram ca in urmatorii ani sa inainteze si cei de la Caras un pic si sa ne deschida si partea asta cu Banatul", sustine Daniel Zepa, viceprimarul din Lunca Cernii.
La randul lor, cei din Caras-Severin au o explicatie pentru aceasta situatie absurda. "Am avut pana acum alte prioritati, avem foarte multe drumuri in lucru in judet si, cu certitudine, se va face legatura. Eu zic ca in 2014 vom rezolva si problema aceasta", puncteaza Ilie Iova, vicepresedintele Consiliului Judetean Caras-Severin.
Asa ca, deocamdata, oamenii vor fi nevoiti, ca si pana acum, sa faca un ocol de 80 de kilometri pentru a ajunge dintr-o localitate in alta.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS