"2015 a fost un an foarte dificil pentru Lufthansa din punct de vedere emotional din cauza catastrofei de la Germanwings", a precizat directorul general de la Lufthansa, Carsten Spohr.

Un avion A320 al Germanwings, divizie low-cost a Lufthansa, s-a prabusit in Alpii francezi la data de 24 martie 2015, iar anchetele ulterioare au ajuns la concluzia ca aceasta tragedie in urma careia au murit 150 de persoane a fost provocata de copilotul Andreas Lubitz.

De asemenea, Lufthansa s-a confruntat anul trecut cu numeroase greve ale pilotilor si personalului de bord, care au culminat in luna noiembrie cu cea mai lunga greva din istoria companiei.

Cu toate acestea, profitul net al Lufthansa a urcat de la 55 milioane de euro in 2014 pana la 1,7 miliarde euro. De asemenea, profitul operational a crescut cu 55,2% pana la 1,8 miliarde euro iar veniturile au crescut cu 6,8% pana la 32,1 miliarde euro.

"Dublarea rezultatelor companiei se datoreaza atat reducerii costurilor cu combustibilul cat si evolutiei favorabile a volumului de pasageri", a precizat Carsten Spohr.

In aceste conditii, echipa manageriala va propune acordarea unui dividend de 0,50 euro pe actiune pentru 2015, dupa ce in 2014 Lufthansa nu a platit dividende, si afirma ca intentioneaza sa plateasca si dividende in anii urmatori.

Grupul Lufthansa, cel mai mare transportator aerian european, regrupeaza companiile Eurowings, Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines si compania de transport aerian de marfa Lufthansa Cargo.