Avioane noi la Tarom. Nouă aeronave ATR, pentru distanțe scurte, intră în flota operatorului de stat
Tarom, ATR
Tarom se înnoieşte. Pentru început va schimba aeronavele mici, folosite în cursele interne, pe distanţe scurte.
În total vor fi 9 avioane noi, iar primul, un ATR 72, a aterizat marți pe aeroportul Henri Coandă. Au fost cumpărate în leasing operaţional pe 10 ani şi reprezintă o încercare a companiei naţionale de a face faţă concurenţei pentru a reduce pierderile tot mai mari.
Avionul ATR 72-600 a avut parte de o primire specială pe aeroportul Henri Coandă. După ce a trecut pe sub două jeturi de apă, a intrat în hangarul Tarom sub privirile zecilor de angajaţi şi reprezentanţi din ministerul Transporturilor. Avionul va fi botezat George Valentin Bibescu, în memoria pilotului român din perioada interbelică.
Contractul pentru cea mai nouă achiziţie a operatorului naţional a fost semnat anul trecut. Compania vrea să schimbe toate cele 9 aparate de zbor ATR. Le va da producătorului european în regim de buy back şi primeşte în leasing operaţional aeronave noi.
Avansul a fost de aproape 1 milion de euro, dar suma totală a contractului nu a fost anunţată. Preţul de listă al avionului depăşeşte, conform site-ului producătorului ATR din Toulouse, Franţa, 22 de milioane de dolari.
Va putea fi folosit pentru curse scurte, în ţară şi în regiunea de sud-est a Europei. Cel mai departe poate să zboare până la Berlin, adică puţin peste 1.500 de kilometri. Viteza de croazieră este de peste 500 de kilometri pe oră.
Cel mai nou avion din flota Tarom, ATR 72, aşa cum îi spune şi numele, are 72 de locuri. Scaunele sunt ergonomice, din noua generaţie, par să fie confortabile. Avem sufficient spaţiu pentru picioare deşi suntem în clasa economic.
Piloţii laudă noile aparate pentru că au tehnologie de ultimă oră şi le promit pasagerilor că zborurile vor fi uşoare.
După contractul cu AirBus, Tarom a mai semnat un contract şi cu Boeing şi aşteaptă 5 aeronave Boeing 737 Max. Din păcate, după ce 2 s-au prăbuşit anul trecut în Etiopia şi Indonezia, Boeing a suspendat producţia pentru stabilirea eventualelor probleme.
Totuşi, conducerea Tarom spera să primească avioanele comandate până la sfârşitul anului 2023. Îngrijorarea Tarom este mare. În ultimii 2 ani a avut pierderi uriaşe de 100 de milioane de dolari.
Ca să nu intre în incapacitate de plată, statul român s-a angajat să-i ofere un ajutor de 150 de milioane de dolari, dar trebuie să fie de acord şi Uniunea Europeană.
În acest moment Tarom are în flota 25 de aeronave.
Mai multe despre:
#Tarom#ATR 72-600
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS