Prețul țițeiului lovește în profitul Ryanair. Operatorul se așteaptă în 2018 la primul declin din ultimii cinci ani
Ryanair
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, se aşteaptă la o scădere a profitului la 1,25 - 1,35 miliarde de euro, în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2019, din cauza preţului mai ridicat al ţiţeiului.
Operatorul low-cost estimează totuși o creştere de 7% a numărul de pasageri transportaţi, la 139 de milioane, scrie Reuters, preluată de Agerpres.
Ar fi primul declin al profitului anual din ultimii cinci ani.
În pofida anulării a mii de zboruri şi a problemelor cu piloţii, profitul net al Ryanair a crescut cu 10% în exerciţiul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2018, la 1,45 miliarde de euro (1,70 miliarde de dolari), iar numărul de pasageri transportaţi a urcat cu 9%, la 130 de milioane.
"Suntem încântaţi să raportăm un avans de 10% al profitului şi menţinerea marjei nete de profit la 20%, în pofida reducerii cu 3% a costului biletelor, în timpul unui an an în care s-a înregistrat supracapacitate în Europa", a afirmat şeful Ryanair, Michael O'Leary.
Preţul barilului de ţiţei a urcat de la 30 de dolari în 2016 la aproape 80 de dolari în prezent.
Ryanair estimează că pieţele cu cea mai mare creştere sunt Germania, Italia şi Spania, în pofida concurenţei intense din aceste ţări din partea rivalelor Easyjet, Eurowings şi Vueling.
În decembrie, Ryanair a avut primele negocieri cu sindicatele din istoria de 32 de ani a companiei, discuţii care au ajutat la evitarea unei greve la nivel european, după ce compania a fost nevoită să anuleze 20.000 de zboruri.
Majoritatea piloţilor şi membrilor personalului navigat au încheiat noi acorduri pe cinci ani cu operatorul aerian irlandez, care încă trebuie să finalizeze înţelegerile cu sindicatele din Irlanda şi Spania.
Luni, acţiunile Ryanair înregistrau o creştere de aproape 3% la Bursa de la Londra. Compania vrea să-şi extindă flota cu 50% până în 2024, urmând să ajungă să transporte 200 de milioane de pasageri.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS