Platim mai mult la vagonul de dormit. Guvernul modifica subventia CFR
Guvernul va revizui sistemul de subventionare a transportului feroviar de calatori, in urma unor negocieri cu FMI. De anul viitor va creste astfel pretul la servicii precum vagonul de dormit, dar va fi impusa si o cote fixa a subventiei pentru operatorii privati. De asemenea, traseele profitabile vor fi scoase din pachetul social.
Scopul acestor modificari este ca societatea nationala de resort sa obtina venituri suplimentare pentru a achita integral taxele aferente utilizarii infrastructurii feroviare.
"CFR Infrastructura a inceput procesul de reducere a costurilor si de crestere a veniturilor astfel incat sa se indrepte spre viabilitate financiara din 2013. Aceasta necesita sa fie luate masuri decisive care sa asigure ca societatile nationale de pasageri si marfa achita integral tarifele de acces catre compania de infrastructura. Pentru a facilita plata integrala, intentionam sa reevaluam furnizarea de subventii si obligatiile de servicii publice (OSP) la compania de calatori si sa scoatem serviciile profitabile din OSP incepand din 2013", se arata in ultima scrisoare de intentie convenita de Guvern cu FMI, in luna august.
"In cazul serviciilor de calatori, este posibila, de exemplu, o modificare a subventiei la calatoria cu vagonul de dormit si, implicit, o usoara crestere a pretului pentru acest serviciu, la un nivel care sa nu depaseasca totusi costul unei calatorii low-cost cu avionul. Analiza este la acest moment in faza incipienta. Este necesara o revolutie in subventionarea transportului feroviar, dar sistemul trebuie gandit atent, fara a speria sindicatele", au aratat surse oficiale pentru Mediafax.
Modificari de subventii vor fi introduse de stat si in relatia cu operatorii privati, cu intentia de a "echilibra" sistemul, eventual prin impunerea unei cote fixe de subventie, nu diferentiata ca in prezent. In acelasi timp, traseele feroviare considerate profitabile vor fi scoase din pachetul social de subventionare spre a fi vandute operatorilor privati, care vor aplica propriile preturi.
Contactati inca de luni, reprezentantii companiei CFR Calatori nu au raspuns printr-un punct de vedere la aceste informatii.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS