Operatorii din Portul Constanta vor sa cumpere actiuni la compania de stat care il administreaza
                        
	O parte dintre operatorii si agentii din portul Constanta, reuniti in cadrul organizatiei patronale "Operatorul Portuar", au decis sa infiinteze o companie de investitii prin care sa cumpere actiuni la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime.
        
	"«Operatorul Portuar» are acelasi interes ca si Administratia Porturilor Maritime. Interesul nostru este sa dezvoltam portul, sa crestem fluxul de marfuri si sa utilizam capacitatile cat mai bine", a declarat Niculae Dusu, actionar al operatorului portuar Socep Constanta, unul dintre membrii patronatului interesat sa preia actiuni la port, scrie Mediafax.
	In cadrul organizatiei patronale "Operatorul Portuar" activeaza aproximativ 30 de operatori portuari si agenti.
	Actionarul majoritar al Administratiei Porturilor Maritime Constanta este Ministerul Transporturilor, cu 60% din titluri, in vreme ce Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare participatii de 20%.
	Ministerul Transporturilor intentioneaza sa cedeze 13% din actiuni Primariei Constanta si sa listeze pe bursa o participatie de 14% din capital.
	"In acest fel vom avea un echilibru perfect intre autoritatea centrala si autoritatea locala, adica Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta va avea 33%, asigurand in acest fel egala reprezentare a intereselor centrale si locale in portul Constanta, 34% ajungand in sfera privata. (...) Avantajul scoaterii pe bursa a 14% este reprezentat de transformarea Administratiei Portului Constanta in companie publica, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operatiunilor, pentru ca fara aceasta transparentizare nu este posibila listarea pe bursa. Acest lucru va duce in mod evident la cresterea investitiilor in portul Constanta si in mod inevitabil la cresterea activitatii economice a operatorilor privati", a declarat la finele lunii martie ministrul Transporturilor, Dan Sova.
	Dusu a precizat ca membrii organizatiei patronale au decis sa participe impreuna la privatizarea portului pentru a avea "o singura voce" in cadrul operatiunii, dar participatiile fiecaruia in cadrul vehicului de investitii nu au fost deocamdata stabilite.
	"Plasamentul in actiunile Administratiei Portuare este unul bun, cred eu. In rest, esti un investitor, un actionar, sa faci in asa fel incat administratia portuara sa functioneze pe principii de eficienta si sa-si atinga obiectivele. De multi ani de zile, din cauza schimbarii permanente a conducerii, au fost multe lucruri lasate deoparte", a spus Dusu.
	Omul de afaceri este si proprietarul producatorului de materiale de constructii Celco Constanta.
	Referindu-se la preluarea de catre Primaria Constanta a unui pachet suplimentar de actiuni, Dusu a afirmat: "Nu este niciun fel de problema. Poate ca este mai bine, sunt constantean, imi convine ca orasul sa aiba detinere acolo. Dar, cu cat se privatizeaza mai repede, cu atat mai bine, pentru ca atunci influenta politicului se diminueaza, intram pe principiul de eficienta, urmarirea activitatii corecte si a intereselor portului".
	Ministrul Transporturilor a afirmat in urma cu o luna ca evaziunea din Portul Constanta trece de 40%, iar preturile pentru inchirierea danelor sunt prea mici.
	Pe de alta parte, Consiliul Local Constanta l-a desemnat saptamana trecuta pe reprezentantul sau in AGA Administratiei Porturilor Maritime sa verifice nivelul chiriilor in port, pentru a vedea daca sunt operatori care platesc mai putin decat altii.
	Cooperarea dintre Administratia Porturilor Maritime si Autoritatea Portului Rotterdam a fost unul dintre subiectele discutate miercuri de Dan Sova cu ministrul Comertului Exterior din Olanda, Lilianne Ploumen.
	"Partea olandeza si-a reiterat interesul de a participa in calitate de partener strategic in dezvoltarea Portului Constanta, datorita potentialului acestuia. Zona de Sud a Portului este de interes major pentru investitorii straini, Autoritatea Portului Rotterdam fiind unul dintre cei care si-au exprimat interesul. Pentru investitia din Zona de Sud a Portului Constanta este posibil a fi folosita si noua Lege a Parteneriatului Public - Privat", a anuntat ministerul Transporturilor, intr-un comunicat.
	Administratia Porturilor Maritime Constanta estimeaza un profit brut de 38,2 milioane lei in acest an, cu 34% mai mare fata de cel prevazut in bugetul aprobat pentru 2013, si a programat investitii de 449,79 milioane lei, in crestere cu 26% fata de nivelul bugetat anul trecut.
            
                        
        
                Mai multe despre:
                #portul Constanta#Ministerul Transporturilor            
        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS