Blue Air cumpara sase aeronave Boeing 737 MAX si devine prima companie care opereaza acest tip de avion in Romania. Low-costul romanesc pregateste listarea la bursa
Blue Air si Boeing a facut marti oficial o comanda ferma pentru sase avioane 737 MAX si isi pastreaza dreptul sa mai cumpere alte doua astfel de aeronave in aceleasi conditii, compania devenind astfel primul operator de Boeing 737 MAX din Romania, a anuntat compania aeriana.
Blue Air va inchiria, totodata, alte 12 aparate Boeing 737 de la Air Lease Corporation, partenerul cu care a inceput in acest an colaborarea.
Anuntul a fost facut in cadrul Paris Air Show 2017, cel mai mare eveniment al industriei aeronautice mondiale, unde s-a semat marti contractul de achizitie.
Blue Air opereaza in prezent cu 29 de aeronave Boeing 737. Cele sase aeronave au o valoare de lista de peste 600 milioane dolari.
"Sustinuti de parteneriatul cu Boeing, Blue Air are o lunga si bogata istorie in operarea celui mai vandut model de avion scurt/mediu-curier, Boeing 737. Comanda plasata catre Boeing, cat si aeronavele aditionale contractate de la partenerul nostru strategic Air Lease Corporation, urca la 20 de aeronave ultra-moderne angajamentul pe care Blue Air il ia in interesul sigurantei, confortului pasagerilor companiei, dar si a protejarii mediului inconjurator”, a declarat directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru.

El afirma ca modelul Boeing 737 MAX va permite companiei Blue Air sa zboare spre destinatii noi si pe distante mai mari.
”737 MAX este avionul care a inregistrat cele mai rapide vanzari din istoria companiei Boeing, acumuland peste 3.700 de comenzi, de la 87 de clienti din intreaga lume”, a precizat compania Blue Air.
Modelul 737-800 este una dintre aeronavele cele mai bine vandute ale familiei Next Generation 737-800, cea mai avansata din punct de vedere tehnologic din familia avioanelor scurt/mediu-curier.
Reprezentantii Boeing au mentionat ca Blue Air este primul client din Romania pentru modelul 737 MAX.
"737 MAX este ideal pentru Blue Air si piata pe care o deserveste, crescand potentialului de venituri si imbunatatind performantele operationale”, a spus vicepresedintele pentru vanzarile din Europa in cadrul Boeing Commercial Airplanes, Monty Oliver, in cadrul aceluiasi eveniment.
Compania se pregateste de listarea la bursa
Compania aeriana low-cost Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca, se pregateste sa se listeze la bursa, insa procesul ar putea dura trei ani de zile, a declarat directorul general al companiei, Gheorghe Racaru.
”Nu o vad mai devreme de trei ani (listarea la bursa, n.r.), cam acolo e target-ul nostru. Orice companie, cand are o tinta, incepe din timp sa construiasca, sa puna caramida cu caramida, sa construiesti fundamentul. Dar suntem intr-o faza incipienta”, a afirmat Racaru, pentru News.ro.
Managerul estimeaza ca Blue Air va inregistra, in acest an, o cifra de afaceri de 400 milioane euro si aproximativ 5 milioane de pasageri transportati, indicatori in crestere cu peste 35%, ca urmare a majorarii frecventelor pe anumite rute si a inaugurarii unor rute noi.
”Estimam un numar de cinci milioane pasageri pentru acest an, in crestere cu peste 35%. Am deschis rute noi, in special in Scandinavia: Copenhaga, Oslo, Helsinki, am crescut frecventele pe alte rute, am diversificat rutele interne deservite, atat in ceea ce priveste destinatiile, cat si numarul zborurilor pe fiecare destinatie, am legat Marea Neagra - Constanta - de Cluj, Timisoara, Oradea si Iasi, tocmai pentru a facilita dezvoltarea turismului intern”, a declarat Racaru.

Blue Air a fost infiintata in 2004 si s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operationale in Romania, Cipru, Italia si Marea Britanie.
In anul 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriana romaneasca, depasind in premiera compania de stat Tarom dupa numarul de pasageri transportati.
Compania low-cost opereaza zboruri catre peste 100 de rute, din 16 tari. Compania are opt baze operationale, in Bucuresti, Bacau, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Larnaca, Liverpool si Torino.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS