Nota de plata dupa “macelul” IT de la British Airways. Citigroup: Operatorul aerian ar putea plati 111 mil. euro, dupa ce 170.000 de pasageri au ramas la sol
Aeroport
Mii de pasageri ai British Airways au ramas sambata la sol, din cauza unei defectiuni a sistemului IT al companiei, iar efectele s-au resimtit si luni, in a treia zi de la incident.
Dupa ce, sambata, a oprit toate avioanele de la decolare si i-a sfatuit pe pasageri sa nu mai vina pe aeroportutile Heathrow si Gatwick, deja aglomerate de calatorii aflati in tranzit, British Airways va fi buna de plata. Iar specialistii afirma ca nota de plata va fi una usturatoare.
“Estimam ca aproximativ 175.000 de pasageri au avut de suferit din cauza suspendarii totale a traficului pe 27 mai, perturbari inregistrandu-se si pe 28 si pe 29. Pierderile depasesc 100 de milioane de euro, iar nota pe care va trebui sa o plateasca British Airways se va ridica undeva la 111 milioane de euro”, estimeaza analistii Citigroup, potrivit MarketWatch.
De cealalta parte, un reprezentant al operatorului aerian a declarant ca este inca prea devreme pentru a estima pierderile si compensatiile pe care compania va trebui sa le plateasca pasagerilor. Totodata, actiunile British Airways nu se tranzactioneaza luni, ca urmare a vavacntei bancare din Marea Britanie.
British Airways a anulat, sambata, toate zborurile de pe aeroporturile din Londra, din cauza problemelor la sistemul informatics, situatie care a afectat pasagerii companiei de pe mai multe aeroporturi din lume, printre care Hong Kong, Roma, Praga, Milano, Stockholm sau Malaga.
Compania s-a reluat activitatea treptat, insa si luni dimineata pe aeroportul londonez Heathrow se inregistrau in continuare unele perturbari in programul curselor British Airways (BA), dupa defectiunea in sistemul informatic produsa in weekend.
Compania a anuntat pe Twitter ca zborurile sale vor decola si ateriza normal luni pe aeroportul Gatwick, in timp ce pe Heathrow intentioneaza sa opereze conform programului in cazul zborurilor lungi, dar si pentru o mare parte din zborurile scurte.
Compania a reluat duminica zborurile de pe cele mai mari doua aeroporturi din tara, dar sute de pasageri au asteptat inca ore bune pe Heathrow.
“Am mobilizat colegi suplimentari la Heathrow, pentru a ajuta pasagerii din terminale si pentru a le oferi apa si snack-uri”, a anuntat conducerea aeroportului intr-un comunicat publicat pe Twitter.
Anterior, aeroportul a anuntat ca sunt asteptate noi intarzieri si chiar anulari de zboruri si a indemnat pasagerii sa nu se prezinte la check-in daca nu au primit confirmare ca au zborul asigurat.
Sambata, British Airways a anulat toate zborurile de pe Heathrow, cel mai aglomerat aeroport din Europa, dar si de pe Gatwick, dupa ce o defectiune IT a blocat sistemele din toata lumea.
Pe acelasi subiect: