Trenurile de calatori care dupa ora 07.00 au fost oprite in prima statie de pe traseu vor pleca treptat spre statiile de destinatie. De asemenea, trenurile care trebuiau sa plece din gari intre orele 07.00 si 09.00 vor fi repuse treptat in circulatie.

Actiunea feroviarilor, prima din acest an, a afectat mii de calatori.

Gheorghe Fratica a spus ca intre orele 7.00 si 9.00 erau in circulatie aproximativ 400 de trenuri de calatori si 200 de marfa.  In cele doua ore de protest, calatorii vor fi nevoiti sa astepte in gari reluarea circulatiei feroviare sau sa gaseasca alte mijloace de transport.

"Protestul nu este organizat de sindicate. Va fi vorba despre o incetare voluntara a lucrului de catre cei implicati in circulatia trenurilor, pentru a trage semnale de alarma actualilor si fostilor guvernanti legate de faptul ca in ultimii cinci ani nu au primit niciun procent in plus la salarii. Negocierile pentru incheierea noului contract colectiv de munca au esuat, ultima intalnire cu ministrul Transporturilor fiind astazi (marti - n.r.). Noi i-am informat pe angajati ca a esuat negocierea. Miercuri va mai fi o intalnire cu ministrul, la 17.00", a spus presedintele Federatiei Miscare Comercial, Gheorghe Fratica, potrivit Mediafax.

La randul sau, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a spus ca are "informatii" privind oprirea temporara a lucrului miercuri dimineata, subliniind insa ca eventualul protest nu este organizat de sindicate. Federatiile sindicale din transporturile feroviare amenintau inca din 15 aprilie ca ar putea declansa conflictul colectiv de munca incepand cu 23 aprilie, daca pana atunci nu vor fi incheiate noile contracte colective de munca, care sa tina cont de solicitarile salariatilor.

Printre nemultumirile sindicalistilor de numara cele legate de nivelul salariilor, de eliminarea drepturilor angajatilor de a calatori gratuit pe calea ferata si de faptul ca nesemnarea noilor contracte colective de munca ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariati de la CFR Marfa.