"Pentru 2015 se anunta probabil inchiderea si semnarea contractului de concesiune", a afirmat Nastase, la audierile din Parlament privind bugetul CNADNR pe 2015, fara sa dea alte detalii. 

Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului a fost amanat de mai multe ori.  Cele mai recente date transmise de CNADNR pe aceasta tema, furnizate Mediafax in noiembrie, arata ca sunt in derulare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informatii. 

Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere. 

Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie.  In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" intrucat statul a reusit sa obtina angajamentul ferm din partea BEI, BERD si Banca Mondiala pentru sustinerea proiectului. 

La 24 iunie, data la care si-a anuntat demisia din functia de ministru al Transporturilor, Sova a afirmat ca acordul va fi semnat "in perioada urmatoare", motivul intarzierii fiind legat de discutiile dintre constructori si finantatorii institutionali. 

Presedintele Traian Basescu i-a spus la 25 iunie noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, dupa depunerea juramantului, sa fie atent la premisele contractarii autostrazii Comarnic-Brasov, precizand ca, din informatiile sale, s-au produs deja acte de coruptie.

Rus: Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti poate incepe in doi ani - "Eu cu siguranta nu apuc"

In ceea ce priveste autostrada Sibiu-Pitersti, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a spus ca proiectantul care va realiza studiul de fezabilitate va fi selectat in luna ianuarie, iar lucrarile de constructie ar putea incepe in urmatorii doi ani.

"Eu cu siguranta nu apuc, poate numai daca ma puneti ministru pe urmatoarele cicluri... Cred ca intr-un an si jumatate - doi ani se pot demara lucrarile, in functie de cat de rapid va merge studiul de fezabilitate, cat de putine contestatii vor fi la licitatiile de proiectare si de executie. Sunt chestiuni administrative", a declarat Rus la finalul dezbaterilor din Parlament privind bugetul Ministerului Transporturilor din 2015.

El a precizat ca realizarea acestei autostrazi, direct sau in mai multe faze, este "o prioritate totala".

Master Planul de Transport include aceasta autostrada, una din cele mai asteptate din Romania, ca viitor drum expres. Potrivit lui Rus, proiectul ar putea fi realizat in doua etape, respectiv mai intai ca drum expres, transformat ulterior in autostrada.

Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2015, care se ridica la 8,66 miliarde lei, in crestere cu 9% fata de executia preliminara din acest an, a fost aprobat marti de comisiile pentru Transporturi si Infrastructura (Camera Deputatilor), respectiv Transporturi si Energie (Senat), cu o serie de amendamente.

Amendamentele aprobate de parlamentari au inclus, printre altele, solicitari de finantare pentru autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni, reabilitarea DN 15 Piatra Neamt - Bacau, Transfagarasan si centura Radauti.