Mijlocul de transport in comun care ne va scapa de aglomeratia din orase
Barcelona (Spania) e un exemplu de oras european care a dezvoltat un sistem de telegondole. Sursa foto: Incont.ro
Sud-americanii propun un sistem de telegondole ca alternativa la mijloacele clasice de transport in comun, scrie CNN.
Transportul urban din capitala administrativa a Boliviei, La Paz, a avut intotdeauna suisuri si coborasuri, la propriu. Situata intr-un canion adanc la peste 3.000 de metri deasupra nivelului marii, metropola este unul dintre cele mai mari din lume. Cartierele sale foarte populate sunt situate pe dealurile din imprejurimi, la o si mai mare inaltime.
Locul are un aspect cu siguranta deosebit, in special noaptea, cand se aprind luminile din case si de pe strazile in panta, dar tocmai aceste diferente de nivel au facut ca traficul in zona sa se desfasoare cu greutate. Strazile orasului sunt abrupte si inguste iar deplasarea pe drumurile de numai cativa kilometri poate dura uneori pana la o ora, in special in intervalele de varf, in care traficul este extrem de aglomerat.
Problema trebuia cumva rezolvata iar solutia gasita de autoritati presupune un sistem de transport pe baza de telegondole. Acestea vor actiona pe trei linii separate si vor insuma 10,7 kilometri de retea.
Structurile gigant, intalnite de obicei in cazul statiunilor montane, pot deservi pana la 9.000 de calatori pe ora si vor costa aproximativ 235 de milioane de dolari. Cabinele se vor deplasa cu o viteza de 18 kilometri la ora, oferind o alternativa de transport mai rapida decat cea care exista in prezent in transportul public din oras. Proiectul urmeaza sa fie pus in practica in a doua jumatate a anului urmator.
“In prezent, cine vrea sa coboare dimineata dinspre El Alto catre zonele din sud are nevoie de o ora si jumatate – doua ore ca sa ajunga la destinatie. Cu ajutorul telegondolei, aceeai calatorie va dura 24 de minute. Capacitatea este mai mica decat cea a unei linii de tren sau de metrou, dar acestea nu sunt optiuni viabile pentru noi, avand in vedere diferentele de nivel. Telegondolele sunt de asemenea mai ieftine si constructia lor nu va deranja amenajarile existente, pentru ca ocupa doar o fractiune din spatiul care ar reveni in mod normal unei sosele sau unei linii de cale ferata”, explica pentru CNN Javier Telleria, CEO al Doppelmayr Bolivia, compania care se ocupa de proiect.
Specialistii confirma spusele lui Telleria. Potrivit acestora, costurile construirii unei telegondole variaza intre 3 si 12 milioane de dolari pe mila (1,6 kilometri), in timp ce pentru aceeasi distanta un sistem de metrou ajunge sa coste 400 de milioane de dolari, iar unul de trenuri 36 de milioane.
Pretul redus este unul dintre factorii care au facut ca si alte orase sa adopte de curand o astfel de solutie. Este vorba de Rio de Janeiro, Medellin si Caracas. Sistemul de transport pe cablu din Medellin a contribuit chiar la castigarea premiului pentru “Cel mai inovator oras al anului”, acordat in 2013.
Pe de alta parte, oficialii din Caracas se mandresc ca al lor Teleferico este responsabil pentru scaderea ratei criminalitatii din multe zone sarace unde pana atunci accesul se facea cu greutate. Potrivit sustinatorilor proiectului, beneficiile se rasfrang inclusiv la nivel economic, social si cultural, aducand avantaje multiple regiunilor in care este implementat.
Lagos, din Nigeria si Toulouse, din Franta, sunt alte doua orase in care se construiesc in acest moment sisteme de transport pe baza de telegondole.
In Londra, in schimb, reteaua de transport pe cablu inaugurata cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2012 si-a pierdut din atractivitate, din cauza ca orasul era deja suficient de bine deservit din punct de vedere al transportului si, dupa entuziasmul initial, locuitorii s-au reintors la vechile metode de transport.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS