Angajatii CFR, in greva japoneza pana joi. Vor 10% in plus la salariu, altfel ameninta cu greva generala, dupa 1 octombrie. Cat castiga un mecanic de locomotiva
UPDATE: Angajatii CFR sunt pana joi in greva japoneza. De marti, de cand a inceput protestul, ei poarta o banderola alba la mana, semn ca sunt nemultumiti de conditiile de munca si de lefuri. Sindicalistii cer 10% in plus la salariu, iar daca vor fi refuzati, ameninta ca ar putea intra in greva generala dupa 1 octombrie.
De la primele ore ale diminetii, angajatii CFR si-au legat banderole la maini, dar si pe trenuri. Mecanici, conductori, toti se plang ca au salarii mici.
Florin Traila, mecanic de locomotiva: "Noi avem 18 milioane, atata avem. Dupa 26 de ani de munca pe roata"
Marin Cristea, conductor: "Dupa 15 ani, am salariu de 1200 lei".
Sindicalistii mai cer tichete de munca, vouchere de vacanta si investitii la CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura. Asta pentru ca pasagerii se plang de conditiile de calatorie proaste si de faptul ca trenurile merg cu viteze mai mici fata de acum 30-40 de ani.
Chiar in ziua in care sindicalistii de la CFR au organizat greva japoneza, trenurile au intarziat, din nou, asa cum s-au obisnuit deja foarte multi calatori. De pilda, trenul care vine de la Timisoara si ajunge la Bucuresti a avut o intarziere de o ora.
Negocierile dintre sindicalisti si companii au ajuns intr-un blocaj. Cele trei companii sustin ca ar putea majora salariile, numai daca legea care interzice acest lucru ar fi schimbata.
Iulica Mantescu: "Noi speram ca cei care au creat blocajul, Guvernul Romaniei, sa rezolve situatia de la Calea Ferata, altfel este posibil sa ajungem la un conflict major cu oprirea trenurilor"
Greva japoneza va dura pana joi. Iar pe 1 octombrie, sindicalistii ameninta cu greva generala, daca nu va fi semnat contractul colectiv de munca. De altfel, cele trei companii ar avea bani, spun sindicalistii. CFR Calatori, CFR Infrastructura, CFR Marfa au avut anul trecut profit intre 20 si 400 de milioane de lei.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS