Inspectorul PRO: "Minune" la CFR, dupa ce conducerea vede mizeria din vagoane. Cum arata trenul de pe aceeasi ruta, cateva zile mai tarziu
Inspectorul Pro revine din aceasta saptamana cu noi dovezi ca in Romania nu exista, din pacate, prea multe servicii de calitate. Cati dintre noi nu s-au lovit la un moment dat de o lucrare proasta in constructii, de conditii mizerabile de transport sau de obraznicia unor functionari platiti sa ne usureze viata? Cati nu au cautat cu disperare un reparator bun, o menajera harnica sau o bona care chiar se pricepe la copii? Meritam sa fim respectati si tocmai de aceea filmati si trimiteti-ne toate intamplarile care va fac viata urata.
Vorbim despre calatoria cu trenul! Un mod neplacut de a strabate tara dintr-un colt in altul. Mizeria din vagoane sau de la baie, defectiunile aparute pe calea ferata si intarzierile scapate de sub control te fac sa nu-ti mai doresti o a doua calatorie.
De altfel, transportul feroviar a pierdut enorm in ultimii 15 ani. Catre mare si munte oamenii prefera masina, iar inspre nordul tarii, avionul, uneori mai ieftin si de 10 ori mai rapid.
Imaginile filmate recent surprind conditiile mizerabile in care puteti calatori de la Bucuresti la Ploiesti. Ruta aleasa absolut la intamplare arata cat pret pune Societatea Nationala de Cai Ferate din Romania pe clientii sai.
Calator: "Asta e mizerie de pe chiuveta. Cam asa arata mizeria din tren. Acesta este sapunul cu care ar trebui sa te speli pe maini, in caz ca e apa si il poti folosi. Nici nu vreau sa ma gandesc cat de rau te poti imbolnavi."
Toaleta e un focar de infectie, fara doar si poate, dar credeti oare ca vagoanele sunt mai primitoare? Banchetele sunt murdare, rupte sau peticite, iar geamurile arata ca si cand nu au fost spalate niciodata.
Controlorul interzice filmarea conditiilor proaste din tren. Uita insa ca problemele cailor ferate nu vin de la calatori si nici de la jurnalisti, ci de la sefii sai, care manageriaza prost societatea.
Cerem socoteala conducerii in numele calatorilor. Ni se spune ca ne-am inselat. Ba chiar mai mult: sefii de la CFR incearca sa ne demonstreze contrariul. Dupa cateva zile, ni se aproba filmarea pe ruta indicata de noi.
Andreea Brasovean, reporter ProTV: "Am calatorit cu trenul in doua zile diferite, pe aceeasi ruta: Bucuresti Basarab - Ploiesti, la aceeasi ora, 7:43 de minute. In ziua in care nu ne-am anuntat prezenta, am gasit un tren vechi, cu scaune rupte si bai de care putini indraznesc sa se apropie. Si totusi, intamplator sau nu, la a doua vizita, cand avem aprobare de filmare, trenul arata bine, iar calatorii au parte de conditii decente."
Nu de frica televiziunii trebuie sa existe trenuri curate si conditii decente de transport. Respectul pentru pasager e ceea ce ar trebui sa primeze. Si din pacate tocmai asta lipseste.
Mizeria nu este singura problema a transportului feroviar. Intarzierile acumulate de trenuri pe traseu provoaca mari neajunsuri calatorilor. S-a ajuns astfel la situatii in care un calator are nevoie chiar si de o zi intreaga ca sa strabata tara de la un cap la altul. Te uita Dumnezeu in tren, povestesc oamenii si pe internet. Iar toate aceste neajunsuri au facut ca numarul calatorilor sa scada de trei ori fata de anul 1998, cand a fost infiintata compania CFR Calatori.
Pe masura ce trenul si-a pierdut pasagerii, i-a castigat avionul. Tot mai multi calatori aleg astazi sa zboare de la Bucuresti catre Timisoara, Iasi sau Cluj. Si au si de ce: durata calatoriei e de numai o ora, fata de peste 10 ore cat face trenul, iar pretul platit e acelasi.
Mai multe despre:
#CFR#trafic feroviar
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS