Cea mai controversata idee din industria aeriana, aplicata. Prima companie care stabileste pretul biletelor in functie de greutatea pasagerilor
Dupa ce saptamana trecuta un norvegian indemna companiile aeriene sa adapteze pretul biletelor de avion la greutatea pasagerului, Samoa Air, o companie aeriana din Pago Pago, a implementat deja ideea, scrie BBC. Totul a pornit in urma incercarii de a reduce costurile de transport, mai multi operatori aerieni argumentand ca un avion mai greu are nevoie de mai mult combustibil pentru a zbura.
Chris Langton, seful Samoa Air, a aparat decizia companiei de a taxa pasagerii in functie de greutatea lor. Directorul a declarat pentru un post de radio ca “aceasta este metoda corecta pentru a calatori”. Astfel, in loc sa plateasca pentru un loc in avion, calatorii platesc un pret pe kilogram, care variaza insa si in functie de lungimea rutei. In acest mod, supraponderalii ar plati mai mult decat calatorii cu greutate normala, iar cei foarte slabi ar primi reduceri substantiale.
"Avioanele nu consuma in functie de locurile ocupate, ci de greutatea persoanelor pe care trebuie sa le transporte. Toata lumea care calatoreste a simtit la un moment dat ca plateste si pentru jumatate din locul pasagerului de langa el", a spus Langton.
Samoa Air taxeaza in prezent intre 1 si 4 dolari pe kilogram, pasagerii platind totalul dintre greutatea proprie si cea a bagajelor.
Chris Langton sustine ca aceasta masura are si efecte pozitive in sfera sanatatii, Samoa avand una dintre cele mai mari rate de obezitate din lume.
Ideea a fost initial avansata de un profesor universitar norvegian, intr-o publicatie economica. Potrivit lui, cu cat sunt mai masivi pasagerii, cu atat se consuma mai mult combustibil pentru transportul lor, lucru care ar trebui sa se reflecte in pretul biletelor.
Trei categorii de bilete, in functie de greutate
Norvegianul propune ca pasagerii sa-si declare greutatea atunci cand cumpara biletele. Mai mult, pentru verificare, inainte de imbarcare se vor face controale aleatorii. Profesorul propune fie stabilirea unui pret per kilogram, fie instituirea a trei categorii de bilete: pentru pasagerii cu greutatea medie, sub medie si peste medie.
Unele companii aeriene au deja reguli pentru persoanele supraponderale. In cazul in care un singur loc nu le este de ajuns, li se cere sa plateasca pentru inca unul.
Dar specialistii spun ca pentru fiecare kilogram in plus, se consuma mai mult kerosen, ceea ce inseamna costuri suplimentare pentru companii si mai multa poluare pentru planeta.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS