Planul include izolarea celulelor bateriilor cu sticla rezistenta la caldura, au spus sursele, care au precizat ca bateriile vor avea si un mecanism de ventilare si o carcasa mai solida pentru fire.

Bateriile modificate se vor incadra in spatiul prevazut pentru cele actuale si vor avea si un sistem care va permite pilotilor sa le monitorizeze.

O echipa condusa de presedintele pentru aeronave comerciale al Boeing, Ray Conner, se va intalni vineri, la Washington, cu oficiali ai Administratiei Federale pentru Aviatie (FAA). Modificarile trebuie aprobate de FAA, care isi va da acordul doar daca testele vor arata ca bateriile functioneaza corect.

Totodata, va fi nevoie de acordul secretarului american pentru Transporturi, Ray LaHood, care a declarat anterior ca avioanele 787 nu vor zbura pana ce Statele Unite vor avea incredere in proportie de 1000% ca sunt sigure.

FAA a consemnat la sol toate avioanele Dreamliner pe 16 ianuarie, dupa un incendiu izbucnit la bordul unui 787 al Japan Airlines parcat la Boston, in timp ce un alt 787, operat de All Nippon Airways, a fost nevoit sa efectueze o aterizare de urgenta in Japonia.

Boeing a livrat pana in prezent 50 de avioane 787 si mai are comenzi pentru 800.