Ialomitianu a cerut ministrului Transporturilor sa deblocheze autostrada Comarnic-Brasov!
Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, i-a cerut ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, sa deblocheze proiectul privind constructia autostrazii Comarnic-Brasov.
"Mi-as dori sa avem autostrada si i-am cerut ministrului Transporturilor sa deblocheze proiectul Comarnic-Brasov si din partea ministrului de Finante are tot sprijinul", a spus Ialomitianu.
Ialomitianu a fost prezent, luni, la Poiana Brasov, unde omul de afaceri Gheorghe Copos a redeschis hotelul Sport, care a fost renovat in urma unor investitii de 11 milioane euro.
Ministrul Finantelor a spus ca nu stie cat va sta la Brasov, pentru ca are inchiderea de an si trebuie sa se incadreze in deficitul bugetar.
"Si trebuie sa pregatesc materialele pentru board-ul FMI din 7 ianuarie, care speram sa ne spuna ca ne-am facut temele si ca Romania este pe un drum bun", a mai spus Ialomitianu.
Consortiul Vinci (Franta) - Aktor (Grecia) a anuntat in luna aprilie ca a renuntat, prin denuntarea unilaterala, la contractul de constructie in concesiune, in valoare de 1,5 miliarde euro, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.
Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de constructii Aktor, contractul a fost anulat deoarece statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
Tronsonul de autostrada avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani, in total 4,8 miliarde de euro.
Grupul francez Vinci trebuia sa construiasca tronsonul de autostrada inca din 2005, dar autoritatile de la acea vreme au reziliat contractul pentru ca modul de atribuire contravenea normelor aplicate in Uniunea Europeana.
Social-democratul Titus Corlatean a declarat saptamana trecuta pentru Mediafax ca opozitia Frantei si Germaniei privind admiterea Romaniei in spatiul Schengen a fost determinata de nivelul de coruptie, dar si de "cereri de spaga", exemplificand cu tronsonul de autostrada Brasov-Comarnic.
Presedintia a transmis ulterior un comunicat in care se spune ca declaratii precum cea a presedintelui Comisiei de politica externa din Senat sunt folosite in argumentatia pentru amanarea aderarii la Schengen, mentionand ca afirmatiile sunt neargumentate, iresponsabile si contrare interesului national.
Planul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) este sa scoata din nou la licitatie, in 2011, constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in regim de concesiune, dupa ce, in luna aprilie, consortiul care castigase contractul a renuntat la proiect din lipsa de fonduri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS