"Mi-as dori sa avem autostrada si i-am cerut ministrului Transporturilor sa deblocheze proiectul Comarnic-Brasov si din partea ministrului de Finante are tot sprijinul", a spus Ialomitianu.

Ialomitianu a fost prezent, luni, la Poiana Brasov, unde omul de afaceri Gheorghe Copos a redeschis hotelul Sport, care a fost renovat in urma unor investitii de 11 milioane euro.

Ministrul Finantelor a spus ca nu stie cat va sta la Brasov, pentru ca are inchiderea de an si trebuie sa se incadreze in deficitul bugetar.

"Si trebuie sa pregatesc materialele pentru board-ul FMI din 7 ianuarie, care speram sa ne spuna ca ne-am facut temele si ca Romania este pe un drum bun", a mai spus Ialomitianu.

Consortiul Vinci (Franta) - Aktor (Grecia) a anuntat in luna aprilie ca a renuntat, prin denuntarea unilaterala, la contractul de constructie in concesiune, in valoare de 1,5 miliarde euro, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.

Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de constructii Aktor, contractul a fost anulat deoarece statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

Tronsonul de autostrada avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani, in total 4,8 miliarde de euro.

Grupul francez Vinci trebuia sa construiasca tronsonul de autostrada inca din 2005, dar autoritatile de la acea vreme au reziliat contractul pentru ca modul de atribuire contravenea normelor aplicate in Uniunea Europeana.

Social-democratul Titus Corlatean a declarat saptamana trecuta pentru Mediafax ca opozitia Frantei si Germaniei privind admiterea Romaniei in spatiul Schengen a fost determinata de nivelul de coruptie, dar si de "cereri de spaga", exemplificand cu tronsonul de autostrada Brasov-Comarnic.

Presedintia a transmis ulterior un comunicat in care se spune ca declaratii precum cea a presedintelui Comisiei de politica externa din Senat sunt folosite in argumentatia pentru amanarea aderarii la Schengen, mentionand ca afirmatiile sunt neargumentate, iresponsabile si contrare interesului national.

Planul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) este sa scoata din nou la licitatie, in 2011, constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in regim de concesiune, dupa ce, in luna aprilie, consortiul care castigase contractul a renuntat la proiect din lipsa de fonduri.