Guvernul introduce costuri standard la autostrazi
Guvernul a stabilit 12 standarde de cost in domeniul transporturilor, precum costuri cuprinse intre 3,8 si 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostrada, fara lucrari de arta si conexe, astfel de standarde urmand sa fie introduse si in infrastructura naval-maritima si aeriana.
Standardele de cost au fost aprobate in sedinta de marti a Executivului.
Potrivit ministrului Transportului, Anca Boagiu, un kilometru de autostrada va costa pana la 3,802 milioane euro in zona de ses, 4,98 milioane euro in zona de deal si 5,922 milioane euro in zona de munte.
Boagiu a precizat ca standardele de cost nu includ lucrarile de arta si cele conexe, precum poduri, pasaje, viaducte, podete, lucrari de consolidare fundatii sau tuneluri, pentru acestea fiind in pregatire alte limite.
Constructia unui kilometru de drum national va avea un cost standard de 1,72 milioane euro/km, iar costul reabilitarii unui kilometru de drum national, clasa tehnica III, a fost stabilit la 746.700 euro.
Costul reabilitarii unui kilometru de cale ferata, pe coridoare pan-europene, este de 2,182 milioane euro, iar cel de reparatii capitale la calea ferata este de 1,19 milioane euro/km.
Pentru o pista de aterizare si decolare va fi utilizat un standard de cost intre 391.071 euro/100 m si 557.500 euro/100 m.
Ministrul Transporturilor a aratat ca introducerea acestor standarde de cost este necesara ordonatorilor de credite in momentul stabilirii prioritatilor de investitii, pentru a determina necesarul de fonduri publice, si va asigura autoritatii contractante un document de referinta la licitatiile publice.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS