Fly Taxi pierde monopolul pe Otopeni. Tariful maxim va fi de 3,5 lei/Km
Clienţii Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Otopeni vor putea folosi, de la 1 februarie, taxiuri de la 13 companii si 57 de persoane fizice autorizate (PFA).Tariful maxim va fi de 3,5 lei/kilometru si trebuie respectat de toate companiile, inclusiv de taximetristii independenti.Pana in prezent singura firma autorizata era Fly Taxi.
La acest tarif, o cursa de la Aeroport pana in centrul Capitalei ar putea ajunge la 50 de lei.
"In urma evaluarii celor 76 de dosare depuse, au fost atribuite toate cele 250 permise de acces auto licitate pentru derularea acestei activitati, dintre care 57 catre persoane fizice autorizate si 193 catre un numar de 13 societati", se arata intr-un comunicat al aeroportului.
In 2004, firma Fly Taxi a castigat o licitatie controversata, organizata de Ministerul Transporturilor, prin care a primit dreptul sa opereze, pe o perioada de cinci ani, serviciile de taximetrie la aeroportul Otopeni.
Potrivit unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, aeroporturile vor organiza propriile licitatii pentru acordarea autorizatiilor de taxi pentru preluarea calatoriilor de la aerogara si vor fixa un tarif maximal pe kilometru.
Totodata, aeroporturile vor decide numarul de autorizatii eliberate, numarul de taximetre necesare, in functie de traficul de pasageri care sosesc si evolutia acestuia, precum si amplasarea statiilor de taxi, a traseelor si a locurilor de asteptare.
Autorizatiile vor avea o valabilitate maxima de cinci ani, insa trebuie vizate anual.
Aeroportul va lua masuri pentru ca fiecare taxi care a obtinut permisul de acces auto sa aiba aplicat pe portierele laterale un autocolant de culoare neagra cu inscrisul "AEROPORT" si sigla aeroportului respectiv. Forma si dimensiunile autocolantului se stabilesc de fiecare aeroport, prin regulamentul intern.
Taximetristii vor ocupa in ordine pozitiile de parcare marcate cu inscriptia TAXI si sunt obligati sa respecte regula "primul venit, primul plecat în cursa".
Taximetristii nu vor avea voie, printre altele, sa intre in terminalele de pasageri, pentru a aborda potentiali clienti, sa intre cu taxiurile in parcarile publice aflate in apropierea terminalelor de pasageri sau să refuze cursa unui client, indiferent de motiv: cursa scurta, motive etnice, rasiale sau religioase.
In cazul in care taximetristii incalca regulile, administratia aeroportului are dreptul de a suspenda sau anula permisul de acces.
Pe acelasi subiect: