Drumurile proaste scumpesc cu 15-20% produsele și serviciile în România. "Ce face neamţul cu 10 oameni noi facem cu 15”
Protest transportatori
Produsele şi serviciile în România au preţuri mai mari cu 15-20% decât ar trebui din cauza drumurilor proaste, care cresc costurile transportatorilor, a declarat Ion Lixandru, director general Romtrailer.
"Este foarte simplu de analizat. Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini. În situaţia în care am 48 (de kilometri la oră viteza medie - n.r.), înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil. Toate acestea duc la un preţ mai mare de 15-20% pentru produse şi servicii. Este vorba de medie, nu de toate produsele", a spus Lixandru, citat de Agerpres.
Totodată, din cauza timpului mai mare petrecut pe drum, produsele sunt de o calitate mai slabă faţă de unele similare din ţări din vestul Europei, unde sistemul logistic este bine pus la punct.
La rândul său, Decebal Popescu, CEO Cartrans România, a precizat că a făcut investiţii de 20 de milioane de euro în 2017, care au permis reducerea timpului de încărcare a maşinilor cu două ore, însă timpul astfel câştigat este pierdut ulterior pe drum din cauza infrastructurii.
"Ce face neamţul cu 10 oameni noi facem cu 15. Şi gândiţi-vă că sunt şi utilajele care consumă, care au nevoie de carburanţi, de spaţii de parcare, de depozite de logistică. Deci noi stăm cu mai multă marfă stocată în camioane şi în depozite, ca să asigurăm fluxul normal", a completat Lixandru.
În plus, ei au amintit şi obiceiul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a restricţiona traficul greu pe timpul verii pentru mărfurile neperisabile, măsură care afectează şi mai mult durata transportului şi costurile operatorilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS