Marti, actiunile Lufthansa au inregistrat o crestere de peste 5% la Bursa de la Frankfurt, dupa ce cotidianul italian Il Messaggero a informat, fara a preciza sursa, ca firma germana negociaza o fuziune cu Etihad Airways.

Potrivit presei, de mai multe saptamani, manageri de la ambele companii au examinat posibilitatea ca Etihad Airways sa preia o participatie de 30-40% la Lufthansa printr-o majorare de capital rezervata companiei aeriene detinuta de emiratul din Abu Dhabi.

In a doua faza, cele doua companii ar analiza o fuziune completa in ideea de a crea un gigant in sectorul aerian, capabil sa transporte 97 de milioane de pasageri pe an.

Intrebat daca Etihad va achizitiona Lufthansa, asa cum anunta presa, Hogan a raspuns: "Nu!". In schimb, companiile discuta posibilitatea extinderii recentului acord de cooperare, a adaugat seful Etihad.

Luna trecuta, insa, Lufthansa a incheiat un acord de partajare a codurilor cu Etihad, iar cele doua companii au declarat atunci ca vor sa isi accentueze colaborarea dupa ce Air Berlin, a doua companie aeriana germana controlata partial de Etihad, a acceptat sa transfere, printr-un acord de inchiriere, 38 din avioanele sale catre Lufthansa.

Intrebati in ultimele saptamani despre rolul pe care ar putea sa il joace Lufthansa in procesul de consolidare prin care trece sectorul aviatiei, managerii companiei germane au declarat in repetate randuri ca grupul este in prezent ocupat cu integrarea celor 38 de avioane si a echipajelor acestora, pe care le-a inchiriat de la Air Berlin, precum si cu preluarea Brussels Airlines.

Orice eventuala combinare intre Lufthansa si Etihad este susceptibila sa aiba un impact asupra companiei italiene Alitalia, detinuta in proportie de 49% de Etihad, care este in mijlocul unui proces major de restructurare ce va include reduceri de personal.