Din Autostrada Soarelui va ramane doar asfaltul. Hotii castiga intr-o zi cat un agent de paza intr-o luna. Pagubele: 3 mil. euro
Gardurile de siguranta de pe margine lipsesc pe zeci de kilometri. Un animal poate sa intre oricand pe sosea si sa produca un accident grav. Balustradele podurilor au fost si ele devastate, iar in fata jafului, firmele de securitate sunt depasite de situatie.
Patrulele de paza ale autostrazii trec o data la trei ore prin acelasi loc. Timp suficient pentru ca hotii sa demonteze, fara sa fie deranjati, parapetii laterali ai drumurilor. Iar in ultima vreme s-au specializat. Fura treptat suruburile, apoi sistemele de prindere de la incheieturi. Asa reusesc ca in doua, trei zile sa care sute de metri de tabla, pe care statul o plateste, in acte, cu 300 de euro metrul.
Cu 20% mai putin gard, cu 10% mai putine indicatoare si parapeti, de la o luna la alta. Asa se face ca in ultimul an pagubele se ridica la 3 milioane de euro doar pe Autostrada Soarelui. Spre comparatie, contractul de paza este de 2 milioane de euro pe an, dar statul are mari intarzieri la platile catre firma de paza.
De pe autostrada s-au furat aproape toate capacele de canal, tot gardul din sarma zincata de pe margine si peste o mie de stalpi, plus cablurile telefoanelor pentru SOS, care n-au functionat niciodata.
Toate acestea sunt de fapt sisteme de siguranta pentru cei care ruleaza cu 130 de kilometri la ora fara sa stie ca sunt expusi permanent pericolului si fara ca responsabilii sa ia vreo masura pentru a stopa furturile. Reporterii ProTv au solicitat explicatii Companiei Nationale de Autostrazi, insa nu le-au primit.
Singurele zone neatinse de hoti sunt cele iluminate pe timp de noapte. Din 3 milioane de euro, cat este paguba anuala, s-ar fi putut ilumina 100 de kilometri de sosea sau, si mai bine, am fi angajat suficienti paznici pentru toate drumurile importante.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS