Decesele în urma accidentelor aviatice a fost mai mare în 2020, deși s-au prăbușit cu 50% mai puține avioane față de 2019. Două accidente în Iran și Pakistan au produs jumătate din morți
Accident aviatic
Numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidente în care au fost implicate avioane comerciale de mari dimensiuni a crescut în 2020 la nivel mondial, chiar dacă numărul de avioane care s-au prăbuşit anul trecut a scăzut cu 50%, a anunţat o firmă de consultanţă olandeză
Compania de consultanţă în domeniul aviaţiei To70 a informat că în 2020 au avut loc 40 de accidente care au implicat avioane comerciale de mari dimensiuni, inclusiv cinci incidente mortale, care s-au soldat cu 299 de victime.
Comparativ, în 2019 s-au produs 86 de accidente, dintre care opt mortale, în care şi-au pierdut viaţa 257 de persoane, scrie Agerpres.
To70 a mai anunţat că rata accidentelor fatale în cazul avioanelor de pasageri de mari dimensiuni a fost de 0,27 accidente mortale la un milion de zboruri în 2020, adică o medie de un accident mortal a fiecare 3,7 milioane de zboruri, în creştere faţă de 0,18 accidente mortale la un milion de zboruri în 2019, sau în medie un accident mortal la fiecare 5.58 milioane de zboruri.
Scăderea numărului de incidente mortale în care au fost implicate avioane comerciale de mari dimensiuni a venit pe fondul unei diminuări dramatice a numărului de zboruri cu avionul pe fondul pandemiei de coronavirus. Potrivit Aviation Safety Network, în 2020 numărul de zboruri comerciale înregistrate la nivel mondial au scăzut cu 43%, până la 24,4 milioane.
Peste jumătate din numărul total al deceselor cuprinse în raportul To70 au fost înregistrate în luna ianuarie 2020, când un avion ucrainean a fost doborât în spaţiul aerian iranian, o tragedie care a provocat decesul a 176 de persoane. Al doilea incident fatal a avut loc în luna mai, când un avion de linie pakistanez s-a prăbuşit, provocând decesul a 98 de persoane.
Cu toate acestea, în ultimele două decenii, decesele în urma accidentelor de aviaţie au scăzut în mod semnificativ, în pofida creşterii numărului curselor aeriene. De exemplu, în anul 2005 au fost înregistrate 1.015 de decese la nivel mondial. În 2017, zborurile de pasageri au înregistrat cel mai sigur sigur an din istoria consemnată la nivel mondial, cu doar 2 accidente mortale în care au fost implicate aeronave turbo-propulsoare regionale şi în care şi-au pierdut viaţa 13 persoane, dar niciun accident mortal în care să fie implicate avioane comerciale de mari dimensiuni.
Aceste cifre nu au luat în calcul accidentele ce au implicat zboruri militare, de instruire, private, cargo şi elicoptere.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS