De ce nu avem sosele: am cheltuit mai putin de un procent din banii de la UE! VIDEO
In ultimii trei ani, Romania a incasat peste 30 de milioane de euro din cele aproape 5 miliarde de euro pe care Uniunea Europeana ni i-a dat pentru infrastructura. Adica vreo jumatate de procent. Asta in timp ce ne stricam masinile in gropi. Daca noi deschidem cu chiu cu vai cate un santier, pe care il blocam repede, vecinii bulgarii ne-au luat-o de multe inainte.
"In ultimii doi ani am inaugurat 42 de kilometri din autostrada Transilvania si 17,5 kilometri din cea de la Sibiu care face parte din coridorul IV European. Cei care spun ca acest Guvern nu a facut nimic in materie de autostrazi sa compare datele cu cele alte altor guverne si vor avea o surpriza", spune premierul Emil Boc.
O surpriza neplacuta este ca am ajuns sa ne laudam cu vreo 30 de kilometri de autostrada, in loc de 200 pe an, cum s-a promis. Construim incet si scump, iar banii nu ne ajung niciodata la buget. Tocmai de aceea Uniunea Europeana ne ofera 4,7 miliarde de euro gratis pentru infrastructura. 2, 5 miliarde numai pentru autostrazi.
La preturile romanesti ne-ar ajunge pentru 250 de kilometri de sosea rapida. Bulgarii se lauda ca pot face 1.000 cu aceiasi bani. Problema este ca pentru fiecare euro primit trebuie sa cheltuim si noi unul. Asa ca bulgarii s-au imprumutat de la Banca Mondiala ca sa puna partea lor si sa ia rapid banii de la Bruxelles. Noi mai asteptam.
Asta pentru ca si povestea cu bancile de investitii este tipic romaneasca. BERD s-a oferit sa finanteze autostrada Comarnic Brasov. Castigatorii licitatiei, consortiul Vinci-Aktor s-au retras in primavara pe motiv de criza, insa banca tot ar da banii unui alt castigator.
Intr-un comunicat de presa, BERD reitereaza interesul de a sustine proiecte private viabile in domeniul infrastructurii de transport din Romania, doar ca nu mai are cu cine discuta pe aceasta tema.
Ramane in picioare Coridorul IV paneuropean care ar trebui sa lege Constanta de Arad prin Bucuresti. Pe majoritatea tronsoanelor santierele sunt insa blocate de lipsa banilor ori de proceduri birocratice interminabile.
De altfel, cat de prost finantator de autostrazi este statul se vede inca de la periferia Bucurestiului. Pe aici ar fi trebuit sa treaca din primavara autostrada Bucuresti-Ploiesti. Finantata strict de la buget, fara nimic de la Uniunea European, a ramas fara bani. Asa ca proiectul mai intarzie inca un an sau doi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS