"Trebuie creat sistemul de infrastructura a incarcarii acestor masini. Noi vom da sprijin si lucram la un ghid – la Fondul de Mediu – ca sa dam sprijin si acelor unitati – de exemplu mall-uri – care introduc sau ar introduce asemenea incarcatoare la sediul lor", a spus ministrul Borbely. 

Ministrul mediului a facut aceste declaratii intrebat fiind daca ministerul are in vedere acordarea de facilitati pentru romanii care achizitioneaza masini electrice. 

"Depinde si de producatori. Pana cand producatorii nu vin cu oferte de masini electrice care sa fie accesibile, atunci e mai dificil sa-l convingi pe cetatean ca trebuie sa dea 8.000-9.000 de euro mai mult decat la o masina conventionala, chiar daca primeste sprijin prin programul Rabla, chiar daca orice cetatean sau institutie daca ia o masina electrica primeste circa 3.800 de euro, daca ia o masina hibrid primeste cam la jumatate, deci 1.800 de euro", a comentat Borbely. 

Oficialul de la Mediu a adaugat ca problema nu este numai la nivelul tarii noastre, ci in intreaga Uniune Europeana, informeaza Mediafax.

"Am inteles cat de curand Renault-ul va veni cu doua tipuri de masini care sa nu fie chiar asa de scumpe si va fi, credeti-ma, o piata mult mai importanta pentru ca in Cartea Verde a Transporturilor (n.red. a UE) se prevede ca pana in 2050 masinile conventionale sa nu aiba dreptul sa intre in orasele mari", a spus Borbely.