Cu CFR-ul prin Romania: Ati plati 199 de lei pentru Bucuresti-Brasov in 90 de minute? Comparatie cu Germania
Corespondentul ProTV Paul Angelescu povesteste pentru stirileprotv.ro experienta pe care a trait-o in doua lumi total diferite. Cum este sa calatoresti cu CFR-ul romanesc, iar apoi sa vezi ce inseamna transportul nemtesc...
Duminica, ora 15.00. Intercity-ul dinspre Brasov ajunge in gara Ploiesti. La ora asta trebuia sa fim deja la Bucuresti. Ma uit calm pe geam si ma gandesc cat de nervos as fi fost daca trebuia sa prind un avion sau sa ma intalnesc cu cineva pentru un interviu important.
Saptamana trecuta am avut ocazia sa merg cu trenul atat in Germania cat si in Romania.
La nemti am luat trenul din aeroportul Frankfurt catre Strasbourg, unde se discuta in Parlamentul European situatia politica din Romania. Am mers cu “ICE”, perla Deutsche Bahn, varful de lance al transporturilor feroviare nemtesti. 55 de euro pentru 205 km parcursi impecabil in 2 ore si 10 minute (1 ora si 50 minute daca deducem timpul dintre cele 2 trenuri pe care le-am schimbat pe parcurs).
Revenim putin pe plaiuri mioritice. Brasov, duminica, ora 11.30. Renuntam la pranz. Plecam grabiti, din Piata Sfatului, spre gara, sa prindem intercity-ul (ICE-ul din Carpati) de la 12.30 spre Bucuresti. Ajungem, in gara, mergem la ghiseu sa cumparam biletele : "Trenul are intarziere 50 de minute". Intreb de ce, doamna ridica din umeri. Manat de curiozitate, ma gandesc sa incerc si la "biroul relatii cu publicul" care, oficial, are program si in weekend pana la 20:00. N-am noroc, usa e incuiata. Aflu pana la urma de la o controloare: "Sunt lucrari la Sighisoara". Cumpar biletele: 57 lei, 166 km, 2h30min.
Asa ca, neavand altceva mai bun de facut, ne asezam pe un gardulet din piatra (scaunele de pe peron sunt mult prea murdare). Incep sa visez cu ochii deschisi la cei 220 km/h atinsi la un moment dat de ICE-ul nemtesc. Incep sa calculez. Germania: 55 euro, 205 km, 1h50min. Hans plateste 1,2 lei/km pentru a circula cu o viteza medie de 110 km/h. Romania: 57 lei, 166km, 2h30min. Ion plateste 0,34 lei/km si merge cu 66km/h. Asadar, daca Ion ar fi Hans, iar Romania ar fi Germania, un bilet de la Bucuresti la Brasov ar fi 199 de lei si cursa ar dura 1h30min.
Si stau sa ma gandesc (ca doar mai am timp). O fi mult, o fi putin? Ion castiga in medie 345 de euro, Hans... vreo 2.000. Doua drumuri dus-intors pana la munte l-ar lasa pe Ion fara jumatate din salariu, in timp ce lui Hans i-ar mai ramane in cont dupa cele doua excursii 1.820 de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS