Data inceperii implementarii proiectului este T1 din 2016, iar de semnare a contractului de finantare este ultimul trimestru al acestui an, transmite Agerpres.  

In trimestrul 2 din 2016 este planificata depunerea proiectului la Autoritatea de Management.  

Proiectul Autostrazii Orastie - Sibiu, ca parte a Retelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostrada care leaga cele doua orase.

Comisia Europeana a decis, in septembrie 2011, finantarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.  

Autostrada a fost impartita in patru loturi de punere in aplicare. Loturile 1 si 2, avand lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului in 2013, iar loturile 3 si 4, in 2014.

In ceea ce priveste Lotul 3 (Saliste - Cunta) de 22 km, acesta face obiectul unei anchete penale dupa ce, pe o portiune din zona viaductului Aciliu, au aparut fisuri adanci, care au pus in pericol siguranta traficului rutier.  

In 3 septembrie 2015, CNADNR a anuntat inchiderea circulatiei rutiere pe Autostrada A1 Orastie - Sibiu incepand din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, intre Nod rutier Saliste (km 270+020) - Nod rutier Cunta (km 292+455), in vederea remedierii degradarilor constatate la km 275+650 al autostrazii.

CNADNR a impus constructorului autostrazii Orastie - Sibiu, Salini Impregilo, sa refaca portiunea de 200 - 300 de metri din corpul de autostrada unde au aparut degradarile, prin demolare si reconstructie in conformitate cu proiectul tehnic aprobat.  

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, in care a fost inceputa urmarirea penala in rem, in legatura cu savarsirea unor posibile fapte de coruptie in construirea autostrazii Sibiu-Orastie.