CJUE: Companiile aeriene trebuie sa plateasca despagubiri, daca zborurile sunt anulate din cauza problemelor tehnice
Companiile aeriene trebuie sa plateasca despagubiri pasagerilor atunci cand zborurile sunt anulate sau amanate din cauza unor probleme tehnice neprevazute, a decis, joi, Curtea Suprema a UE, transmite Reuters.
Cazul a fost adus in fata Curtii de Justitie a Uniunii Europene de un cuplu din Olanda, al carui zbor, de la Quito, Ecuador, la Amsterdam, a suferit o intarziere de 29 de ore.
Compania aeriana a refuzat sa plateasca despagubiri, pe motiv ca problemele tehnice neprevazute care au impus aceasta intarziere constituie circumstante exceptionale.
Potrivit legislatiei comunitare, transportatorii aerieni nu trebuie sa achite compensatii, daca anularea sau amanarea zborurilor este provocata de "circumstante exceptionale", de genul vreme nefavorabila, greve sau instabilitate politica, care nu pot fi evitate chiar daca ar fi luate toate masurile rezonabile.
In apararea sa, compania aeriana a sustinut ca acele doua componente defecte care au provocat intarzierea nu au depasit durata lor medie de functionare, iar producatorul lor nu a oferit niciun fel de informatii specifice, potrivit carora ar putea parea defecte atunci cand echipamentul ajunge la o anumita durata de viata.
In motivarea deciziei sale, CJUE a subliniat ca, desi problemele tehnice ar putea constitui circumstante exceptionale, de exemplu in cazul celor provocate de acte de sabotaj sau terorism, acelasi lucru nu este valabil si pentru problemele care apar in timpul intretinerii avionului sau din cauza neefectuarii operatiunilor de intretinere.
"In cursul activitatilor unei companii aeriene, un eveniment neasteptat este inerent in exercitiul normal al activitatilor unei companii, avand in vedere ca transportatorii se confrunta in mod regulat cu probleme tehnice neprevazute. Nicio componenta a unui avion nu dureaza la nesfarsit", apreciaza CJUE.
Asociatiile pentru protectia consumatorilor au salutat decizia CJUE, deoarece ofera o mai mare claritate cu privire la ceea ce constituie "circumstante exceptionale", adaugand ca deseori companiile aeriene au oferit acest motiv pentru a refuza sa ofere compensatii in cazul unor probleme tehnice.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS