Tara unde noii imbogatiti pun in pericol siguranta zborurilor. Industria transporturilor aeriene e in plin avant, iar in 20 de ani o va depasi pe cea a SUA
Ca si economia, industria transporturilor aeriene din China e in plin avant. Se estimeaza ca in cel mult 20 de ani China va depasi Statele Unite si la acest capitol. Problema e ca numerosi pasageri, mai ales noii imbogatiti, nu stiu cum sa se comporte cand devin pasageri de avion. Iar scandalurile pe care le fac provoaca ajung sa puna in pericol chiar securitatea zborului.
Incaierare in avion, in plin zbor; bataie in zona controalelor de securitate de la aeroport sau la ghisee. Retelele de socializare din China sunt pline de asemenea filmulete.
Luna trecuta, un tanar i-a injurat pe membrii echipajului si a amenintat ca arunca avionul in aer. Prietena lui a azvarlit un pahar cu apa fierbinte in fata unei stewardese. Saptamana trecuta, pasagerii au deschis cu forta usile unui avion pentru evacuarea de urgenta. Se infuriasera pentru ca au fost tinuti la bord ore in sir din cauza vremii nefavorabile.
Will Ripley, corespondent CNN: "Accesele de furie" si "comportamentul reprobabil" al pasagerilor nu sunt incidente izolate in China. De fapt, e atat de rau incat guvernul a scos brosuri cu "regulile de comportament ale unui calator civilizat".
In China, sa faci scandal si sa revendici zgomotos ce crezi ca ti se cuvine tine de "obiceiul locului". Problema e ca obraznicia turbulenta, afisata mai ales de noii imbogatiti, poate deveni o amenintarea majora pentru un avion in zbor.
Jim Fallows, autor "China aeropurtata": "E o natiune la prima generatie de calatori cu avionul".
Si numerosi pasageri cu stare n-au deprinderea rabdarii, nu stiu sa accepte anumite probleme care pot aparea din cauza aglomeratiei sau conditiilor meteo nefavorabile.
Jim Fallows: "O populatie nepregatita si un sistem care este prin el insusi enervant. Cand le combini, iata rezultatele!".
E adevarat ca aeroporturile Chinei sunt extrem de aglomerate. In plus, controlorii de trafic sunt in marea lor majoritate militari, iar traficul civil este subordonat, de multe ori, zborurilor cu caracter militar.