Centura de Sud a Capitalei, drumul craterelor. Nimic nu s-a schimbat de anul trecut, desi s-au cheltuit 90 milioane de lei
Masini distruse si ore intregi pierdute in craterele unui drum asfaltat, in toamna anului trecut, doar de ochii lumii, arata acum ca dupa razboi. Vorbim despre centura de sud a Bucurestiului, unde in fiecare zi zeci de mii de soferi, inclusiv cei care vor sa ajunga la mare, sunt supusi supliciului de a merge cate trei ore in coloana, pe o distanta de 30 kilometri. Mai nou, si turistii care merg la munte pe centura de Vest a Ploiestiului intampina aceleasi probleme.
In aprilie 2013 ar fi trebuit sa avem patru benzi, cate doua pe sens, dar n-a fost sa fie. Din pacate, si reasfaltarea Soselei de Centura Sud a Capitalei s-a facut doar pe hartie: in realitate, asfaltul turnat s-a macinat deja, semn ca materialele folosite au fost "de calitate".
In plin sezon estival, legatura dintre cele doua autostrazi este vitala pentru turism. Ca sa eviti hartoapele de pe cei 34 kilometri ai Centurii de Sud, exista doar varianta de ocolire prin oras. De teama ca se ratacesc prin Bucuresti, cei din provincie ajung inevitabil aici.
Cu actualele lucrari de modernizare suspendate, cu termenele de finalizare in aer si cozi kilometrice de masini si tiruri pe o Sosea de Centura plina de gropi si denivelari, Guvernul viseaza insa la o autostrada pe langa Centura Sud. Noul drum va fi facut in concesiune, dar inca se cauta un constructor.
Oficial, Centura de Sud a Bucurestiului este asfaltata in proportie de 15%, iar pe hartie lucrarile au costat peste 90 milioane de lei pana acum. Lucrarile s-au intrerupt insa imediat dupa campania electorala din toamna trecuta, cand Guvernul Ponta a taiat 81% din fondurile alocate proiectului.
La Ploiesti, in schimb, tot pe centura, turistii care pleaca sau vin de pe Valea Prahovei sunt intampinati cu lucrari de refacere a unor poduri, care ar putea dura toata vara si care ii vor tine, inevitabil, in coloane.