Top 10 cele mai sigure companii aeriene low cost din lume
Cea mai sigura companie aeriana din lume ramane, in continuare, compania australiana Qantas, potrivit site-ului de specialitate AirlineRatings.com, care monitorizeaza 449 de firme, relateaza CNN.
Dintre cele 449 de companii aeriene monitorizate, 149 detin maximum de sapte stele, acordate celor considerate cele mai sigure.
Un record de 3,3 miliarde de pasageri au calatorit pe 27 de milioane de zboruri in 2014, potrivit site-ului.
In top 10, dupa compania australiana - in ordine aflabetica - se afla:
Air New Zealand
British Airways
Cathay Pacific Airways
Emirates
Etihad Airways
EVA Air
Finnair
Lufthansa
Singapore Airlines.
"Companiile noastre din top zece se afla intotdeauna in fruntea inovatiei pentru securitate si lansarii de noi avioane", a declarat Geoffrey Thomas, pentru CNN.
Sistemul de evaluare al AirlineRatings.com tine cont atat de auditele organelor de conducere ale aviatiei si celor mai importante asociatii din domeniu, cat si de auditele guvernelor si bilantul victimelor companiilor aeriene.
Sistemul examineaza, de asemenea, registrele operationale, incidentele inregistrate si competentele operationale.
Top 10 cele mai sigure companii low cost pentru 2015
Anul acesta, AirlineRatings.com a dat publicitatii si o lista cu primele zece cele mai sigure companii aeriene low cost pentru 2015 - in ordine alfabetica
Aer Lingus (Irlanda)
Alaska Airlines (Statele Unite)
Icelandair (Islanda)
Jetblue (Statele Unite)
Jetstar (Australia)
Kulula.com (Africa de Sud)
Monarch Airlines (Marea Britanie)
Thomas Cook (Marea Britanie)
TUIfly (Germania)
WestJet (Canada).
"Spre deosebire de un numar de transportatori low cost, acestea au trecut durul Audit Operational de Siguranta al Asociatiei Internationale pentru Transport Aerian (IATA) si inregistreaza date de siguranta excelente", a declarat Thomas.
"Low cost nu inseamna siguranta slaba", a adaugat el.
AirlineRatings.com a publicat aceste liste intr-o perioada deosebit de dificila pentru transportatorii aerieni. Dupa ce 2013 a fost unul dintre cei mai siguri ani din istoria aviatiei civile la nivel global, 2014 este considerat unul dintre cei mai rai ani din istoria recenta in ceea ce priveste victimele, din cauza unor incidente extrem de mediatizate. -
Cel mai mic numar de prabusiri din 80 de ani
Potrivit site-ului, in 2014 au avut loc 21 de accidente mortale, soldate cu 986 de victime - date care depasesc media pe zece ani. Insa bilantul are si o parte pozitiva, in 2014 fiind inregistrate "doar" 111 prabusiri - cel mai mic numar din ultimii 80 de ani, potrivit Biroului Arhivelor Accidentelor de Avion (BAAA) cu sediul la Geneva. Acelasi numar de prabusiri a fost inregistrat in lume in 1927.
"Raportat la numarul mare de accidente de avion (din trecut), in prezent zborul este mai sigur", este de parere Kane Ray, un analist de la International Bureau of Aviation, un grup de consultanta in aviatie.
"Insa sunt mai multe avioane pe cer, asa ca este normal ca bilantul sa para asemanator cu cel al deceniilor anterioare, iar la unele categorii de dezastre mai mare", a adaugat el.
"In urma cu 50 de ani se inregistrau 87 de prabusiri, soldate cu 1.597 de victime, pe cand companiile aeriene transportau doar 141 de milioane de pasageri - reprezentand doar 5% din numarul de azi (3,3 miliarde)", apreciaza site-ul.
"Alt aspect este ca numarul accidentelor mortale din 2014 a scazut la un nivel-record de 21 - unul la 1,3 milioane de zboruri", adauga site-ul, subliniind ca doua dintre prabusirile de anul trecut - ale zborurilor MH370 si MH17 - "sunt fara precedent in perioada moderna, insumand 537 de morti".
Cele mai nesigure companii aeriene din lume
AirlineRatings.com precizeaza ca daca o companie aeriana inregistreaza o prabusire care implica moartea unui pasager si/sau membru al echipajului, acesteia i se scade o stea din evaluare.
"O prabusire implicand morti conduce la disparitia unei stele, pentru o perioada de zece ani de la data incidentului", precizeaza site-ul.
Dintre cele 499 de companii aeriene monitorizate de catre AirlineRatings.com, aproape 50 sunt cotate cu trei stele sau mai putin. Patru companii detin doar o stea pentru siguranta. Doua sunt din Nepal (Tara Air si Nepal Airlines), una din Kazahstan (Scat Airlines) si una din Afganistan (Kam Air). Toate patru se afla pe lista cu firme carora le este interzis sa zboare in Uniunea Europeana.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS